Gotosweden

Gotosweden får ny styrelse under 2012

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2011 10:50 CET

Gotosweden har idag endast en person i styrelsen, något som man tänker ändra på under första kvartalet 2012. Den nya styrelsen kommer dels att bestå av personer som på något sätt investerat i bolaget, men man letar också externt för att hitta rätt folk. Styrelsen kommer att bestå av 5-8 personer berättar VD Martin Guldbrandsen. Martin understryker att han själv kommer att ingå i styrelsen, men inte som ordförande.

-just nu pågår ett aktivt sökande efter en kompetent styrelse. Samtal förs med personer med kopplingar till Kapitalmarknadsdagen, med personer från Provobis sfären och även med andra stora mediakoncerner. Göteborgsbaserade företaget Trendpartner är villiga att ta på sig uppgiften att hitta rätt folk till styrelsen. Martin berättar att den stora utmaningen blir att hitta bra folk till styrelsen med direkta kopplingar till branschen. Kanske hör någon av sig när man läser detta säger Martin Guldbrandsen och håller tummarna.

Att Gotosweden redan är lite utav en tillväxtraket är det ingen tvekan om. Bara i år har nio personer anställts och man har visat styrka och uthållighet genom att vara sponsorer till både Turistgalan och Destinationsdagen. I dagarna får bolaget in ytterligare kapital i en nyemission där bland annat delar av personalen valt att investera i företaget. -att personalen gått in är kanske det roligaste som hänt. Det om något är en barometer kring vilken potential företaget besitter, säger Martin Guldbrandsen.

Nu ser företaget fram emot en lansering av betaversionen i december och sedan en skarp lansering i mars på TUR mässan i Göteborg. Om allt går enligt planerna skall företaget fördubbla sin organisation under 2012.

Martin Guldbrandsen tror att stor del av framgångsfaktorerna beror på att branschen efterlyser en bättre balans mellan offentliga och privata aktörer. Martin lägger också mycket prestige i att företaget kommit så här långt helt utan offentliga stöd eller bidrag.

Snart är det upp till bevis säger Martin och stressar vidare till nästa möte.

Gotosweden är företaget som alla trodde redan fanns. Vi presenterar Sverige som ingen annan. Vi tar turismen till en ny nivå. För första gången kan alla vara en del av Sverige, för första gången erbjuder vi möjligheten att resa i Sverige och att uppleva Sverige på riktigt.

Det unika med Gotosweden är att vi arbetar utefter ett kundperspektiv och erbjuder hela branschen med besöksnäring, kultur, natur och destinationer att vara en del utav turistlandet Sverige. Med innovativ teknik kan kunden och marknaden mötas på vår gemensamma arena.

Vi erbjuder branschen en möjlighet att destinationsutveckla och att skapa attraktionskraft. Nu börjar vi vår resa i Halland och vi använder hela vår organisation för att sätta Halland på kartan. Upplev Halland, upplev Sverige eller vad du än vill uppleva i vårt avlånga land så börjar resan på Gotosweden.