Gotosweden

Gotosweden går en spännande höst tillmötes

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 11:30 CEST

Vårt arbete att kartlägga Sveriges platser, aktiviteter och upplevelser fortsätter och vi söker nu 2-4 fältsäljare till jobbet. Under augusti kommer vi stolt att kunna presentera merparten av Sveriges skidorter. Vi kommer visa besökaren vart alla skidorter ligger i förhållande till varandra på ett helt nytt sätt. Besökaren kommer enkelt att kunna se vart stugan, liften och restaurangerna ligger på en och samma gång med några enkla knapptryck. Med detta kommer vi också presentera vår egen skidbloggare som håller koll på snödjup, afterski, senaste skidorna och annat spännande. Vi söker även någon som kan skriva om sommar i Sverige samt om matlandet Sverige.

Under augusti kommer äntligen de efterlängtade funktionerna ”företagssök” och ”filterfunktion”. Tyvärr något försenade, men bättre sent än aldrig. En del nya funktioner i det administrativa gränssnittet kommer också att presenteras. Vår unika filterfunktion gör oss inte bara Sverigeunika utan kanske även världsunika. Äntligen kan kunden söka på kundens villkor. Parallellt med detta kommer även en helt ny förstasida och en del andra förändringar i designen.

Helt i linje med den planerade visionen kommer efter dessa funktioner bokningsmöjligheter. Under hösten presenteras ett unikt digitalt crosselling koncept som ger alla möjlighet att sälja och köpa svenska upplevelser. Mer om detta presenteras i slutet av augusti.

Under sommaren har vi genomfört några bolagsförändringar. Gotosweden Försäljning AB sköter all drift och försäljning. I samband med detta har halva bolaget bytt telefonnummer och vi har även nytt Bankgiro. Till viss del har vi en ny ägarstruktur och bolaget är finansierat av Avista Kredit (Modern ekonomi).

- Gotosweden är Sverige på riktigt och vi är här för att stanna

Gotosweden skapar och utvecklar en teknisk plattform för att med information tillgängliggöra olika turistaktörer för turisten. Genom att geografiskt presentera upplevelser, aktiviteter och platser utifrån en viss position kan turisten enkelt planera sin resa och spara denna. Gotosweden vill erbjuda ett Sverige utan kommunala och regionala gränser och lyfta fram natur, kultur och näring tillsammans.
Genom att presentera Sverige och Gotosweden på webb, Android och iPhone applikation sätter  vi kunden och användandet i fokus. Gotosweden är Sverige på riktigt och vill hjälpa besökaren att hitta det den ännu inte vet att den letar efter.

Lansering sker i tre steg. Först lanserar vi mot branschen i december 2011, sedan mot konsument i samband med TURmässan i Göteborg i mars och därefter mobila applikationer.

Med öppen och innovativ teknik som kan integrera skall det vara lika lätt för leverantörer att administrera sin egen information som för användaren att navigera sig runt. Med en prisbild på 1340kr per 2år skall alla ha råd att vara en del av Gotosweden.