Dandelion AB

Gott nytt ekoår!

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 20:41 CET

Vår förhoppning inför 2010 är att det blir ett riktigt ekologiskt år! Stockholm har utsetts till Europas miljöhuvudstad och vi på Dandelion Sportswear kommer att dra vårt strå till stacken genom att inspirerar människor att göra medvetna ekologiska val och konsumera på ett hållbart sätt.

– Vi har massor av spännande saker på gång i år. Vi kommer exempelvis att sponsra Heidi Andersson och Team Sverige under världens största armbrytartävling  för kvinnor - WORLD CHALLENGE som arrangeras på internationella kvinnodagens 100-årsjubileum den 8 mars 2010.
Plats: Världskulturmuseet i Göteborg. Vi kommer att göra deras snygga ekologiska lagtröjor.

Armbrytning kan tyckas vara en relativt anonym sport men är ganska stort i Sverige trots det begränsade mediautrymme man hittills fått. Exempelvis var Sverige fjärde största nation (av 39 daltagande) i 2009 års VM i Italien, med bara värdlandet, USA och Ryssland framför sig! Sverige kom hem med totalt 20 medaljer varav 19 st var damernas - herrarna knep en. M a o är Sveriges armbrytartjejer av världklass och några av dem har du möjlighet att möta på SWEsportmässan hos Dandelion Sportswear i monter D32. Vill du se mer av armbrytning på världsnivå finns möjlighet till detta den 8:e mars (Internationella Kvinnodagen) i Göteborg då Worldchallenge, världens största armbrytartävling för kvinnor, äger rum. Worldchallenge är grundat och drivs av Heidi Andersson, flerfaldig världsmästarinna och Sveriges ledande armbrytarprofil.
www.worldchallenge.se

Dandelion Sportswear har flyttat till nya lokaler på Peterbergsvägen 5 i Vaxholm. Här har vi både vårt kontor och vårt showroom och vi tar gärna emot besök efter tidsbokning.

– I samband med det nya året har vi utökat vår kollektion med både nya stilar och nya kvalitéer. Nu kan vi bland annat erbjuda våra kunder härliga kläder i ekologisk bomull mixat med hampa och sköna plagg i finaste merinoull. Ullen i våra kläder kommer givetvis inte från får som utsatts för mulesing.

Dandelion Sportswear deltar i Swesport på Kistamässa den 17-18 januari. Kom och hälsa på oss i monter D32. Mer information om detta finns på http://www.kistamassan.com/events/swesport10

Vi på Dandelion Sportswear hoppas att vi kan peppa andra att ta gröna beslut och dra sina strån till den stack som är vår gemensamma miljö. Varje litet strå är viktigt! Vi söker också fler säljagenter och distributörer runt om i Sverige och i Norden.

Läs mer om oss på vår hemsida www.dandelionsportswear.se

Hemsidan har precis fått sig ett ansiktslyft och är rykande färsk =)

För vidare information kontakta:
Nicole Rimér, VD och designer
Dandelion Sportswear
Telefon: +46(0)70 6567733
E-mail: nicole@dandelionsportswear.se;
Hemsida: www.dandelionsportswear.se
Showroom: Petersbergsvägen 5
184 34 Vaxholm
Postadress:    Kastanjebacken 4
185 39 Vaxholm

Dandelion Sportswear
The goal was to create a company that had a profane trinity – Organic, Ethic and Esthetic.
If I have succeeded? That’s up to the producers, beholders and the buyers to decide. But as far as I am concerned, it feels good where it’s supposed to!

www.dandelionsportswear.se