Streamingbolaget

GP först med video till iPad.

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 15:10 CEST

Tillsammans med Streamingbolaget har Göteborgs-Posten som första svenska tidning utvecklat ett videostöd som gör det möjligt för iPad-användare att se alla videoklipp som ligger uppe på gp.se/gptv

Det utvecklas hela tiden nya produkter och tjänster som gör det möjligt att konsumera nyheter på effektivare och roligare sätt. En av de senaste i raden är läsplattan iPad från Apple. Dock har man inte kunnat se nyhetsklipp från någon av de svenska morgon- eller kvällstidningarna. GP blir först med detta och från och med idag blir det möjligt att se på videoklipp från GP i iPad.

- Vi uppskattar att samarbeta med kunder som GP, som strävar efter att leda utvecklingen i sin bransch, säger Johan Klitkou, VD på Streamingbolaget. Det hjälper oss själva att hela tiden utveckla marknadsledande produkter och tjänster.

För mer information kontakta:

Johan Klitkou, VD Streamingbolaget, Absoft AB , telefon 0766-43 37 47,

Bosse Dahl, Samordningsansvarig utveckling digitala media, Göteborgs-Posten, Göteborgs-Posten, 031-624061

Streamingbolaget™ startade 2004 och levererar streaminglösningar via eget distributionsnät till företag, organisationer och privatpersoner. Målsättningen är att leverera marknadens bästa tjänster inom streaming. Bolaget har sitt säte i Östersund samt kontor i Stockholm och Göteborg. Läs mer på streamingbolaget.se