Grade

Grade lanserar Kursadministration till utbildningssystemet LUVIT

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 15:12 CEST

Efter stor efterfrågan från våra kunder lanserar nu Grade kursadministration till utbildningssystemet LUVIT. Med den nya modulen underlättas hanteringen av all utbildning som kräver anmälan.

LUVIT Kursadministration effektiviserar och förenklar arbetet med såväl lärarledda kurser som andra aktiviteter som kräver anmälan.

Det är enkelt att få till s.k. blended learning genom att koppla ett kurstillfälle till en onlinekurs i LUVIT. På detta sätt får kursdeltagarna tillgång till allt som LUVIT erbjuder på ett smidigt sätt innan och efter den lärarledda kursen.

Genom att samla all information i ett verktyg får utbildningsadministratören struktur och ordning på hela processen. En trygghet är att systemet ger en tydlig överblick av alla anmälningar. Detta ger utbildningsadministratörer en möjlighet att agera på bästa sätt.

Systemet är byggt för att hantera anmälningar både automatiskt och manuellt.

Kursadministrationen har tagits fram med hjälp av två befintliga kunder till Grade, med stöd av deras professionella utbildningsadministratörer och koordinatörer.

Grades affärsansvariga kommer att finnas på Promisedagen torsdagen den 9 september 2010 för att berätta om den nya modulen.

Grade erbjuder kompletta e-Learninglösningar bestående av kundunika kombinationer av våra mjukvaror (författarverktyget Composer Interactive FX och utbildningssystemet LUVIT LMS) och en mängd stödjande konsulttjänster för att implementera, effektivisera och realisera utbildnings-insatser inom företag, myndigheter och utbildningsinstitut.

Sverige är vår huvudmarknad men vi har kunder i 7 länder och elever i över 100. Grade är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade Avensia innovation AB. Besök gärna vår hemsida www.grade.com för mer information.