Grade

Grade lanserar Mobilmodul till utbildningssystemet LUVIT

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 15:27 CEST

Grade lanserar Mobil, en ny modul till utbildningssystemet LUVIT. Med Mobil får dina kursdeltagare tillgång till kursinnehåll och sociala funktioner i LUVIT genom en smidig mobil webbapplikation.

Med Mobil har dina kursdeltagare tillgång till en delmängd av funktionaliteten och informationen i LUVIT i sin telefon.

Du startar med att ange ditt vanliga användarnamn och lösenord. Efter en lyckad inloggning visas kurserna som du är registrerad på i en lista. Efter att ha valt en av kurserna ser du en meny med funktioner i den kursen.

Funktioner:

• Se mobilvänligt kursinnehåll
  • Läsa och skicka meddelanden
  • Se kommande aktiviteter i kalendern
  • Se de andra deltagarna i kursen och deras  telefonnummer och e-post
  • Följa andra deltagares aktiviteter i kursen som t.ex när en ny person registreras

Fungerar i alla mobiler med en modern webbläsare (iPhone, Android m.fl).

Istället för LUVIT-logotypen går det att få det egna företagets/organisationens logotyp.

Grades affärsansvariga kommer att finnas på Promisedagen torsdagen den 9 september 2010 för att berätta om den nya modulen.

Grade erbjuder kompletta e-Learninglösningar bestående av kundunika kombinationer av våra mjukvaror (författarverktyget Composer Interactive FX och utbildningssystemet LUVIT LMS) och en mängd stödjande konsulttjänster för att implementera, effektivisera och realisera utbildnings-insatser inom företag, myndigheter och utbildningsinstitut.

Sverige är vår huvudmarknad men vi har kunder i 7 länder och elever i över 100. Grade är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade Avensia innovation AB. Besök gärna vår hemsida www.grade.com för mer information.