BXO Solutions AB

Gränslös displaylösning

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 16:41 CET

Displayer inom vård och omsorg har sett lika tråkiga ut under lång tid - dyra och klumpiga och med bara ett par snabbt scrollande rader som man knappt hinner läsa.
Nu är det dags att ändra på det.

Under de senaste 20 åren har larmdisplayerna på äldreboenden och sjukhus sett ut på ungefär samma sätt. Samtidigt har datorskärmar och TV-apparater utvecklats enormt, tjockleken har minskat medan ytan har ökat, prestanda har förbättrats och priserna pressats.

Vi har nu med våra samarbetspartners utvecklat Vidar VGA - en lösning som gör att vanliga VGA-skärmar kan användas för larmpresentation. Larmen visas tydligt i klartext, färgkodade och i prioritetsordning.

Fördelen med Vidar VGA är att man med lätthet kan själv anpassa skärmens storlek efter den miljön där den skall placeras, skärmar finns från små 7” till 50” och större (TV -storlek).

Vidar VGA är en ett gränssnitt mellan RS485 och VGA som finns till ett antal olika larmsystem, bland annat BXO Vidar, Phoniro Respect och CareTech System 5000. Stöd för andra system kan läggas till på förfrågan. Vidar VGA har även en ljudutgång.

Länk till Vidar VGA

Håll gärna ett öga på våra hemsidor, vi kommer att släppa ett flertal nya produkter/tjänster under de närmaste månaderna!

För mer information, se http://www.bxo.se/

BXO Solutions AB är marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.
BXO utvecklar och bygger larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.