Graflunds

Graflunds bidrar till ny spontanidrottsplats i Ronna

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 06:15 CEST

Graflunds bidrar till ny spontanidrottsplats i Ronna

Graflunds väljer att bidra med ekonomiskt stöd till en ny spontanidrottsplats i stadsdelen Ronna i Södertälje. Bidraget är ett viktigt tillskott till anläggningen som invigs på lördag.

– Vi tror att anläggningen kommer stärka den positiva energi som vi upplever i området och bli en viktig mötesplats i Ronna, säger Anders Häggström, vd på Graflunds.

– Anläggningens inriktning på spontanidrott är viktig eftersom det välkomnar alla våra hyresgäster oavsett tidigare erfarenheter av föreningslivet.

Den nya anläggningen rymmer bland annat fotbollsplaner, basketplan, beachvolleyplan, löparbanor och klättervägg. Placeringen vid Ronnaskolan gör att många barn och ungdomar enkelt får tillgång till anläggningen och dess utformning innebär att det kan spelas parallellt på anläggningens olika planer. Eftersom det är en spontanidrottsplats är den öppen för alla och kan inte bokas av föreningar.

– Vår förhoppning är att anläggningen ytterligare ska stärka gemenskapen i området och inspirera till möten bland de boende i Ronna, säger Anders Häggström

För eventuella frågor hänvisas till Anitha Wretling, pressansvarig, 016-15 35 11