Graflunds

Graflunds har etablerat sig i sociala medier

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 14:25 CET

Graflunds har etablerat sig i sociala medier

Bostadsföretaget Graflunds lanserade under hösten 2010 en ny hemsida med flera nyheter och avsevärt förbättrad tillgänglighet. Här kan t ex de boende numera göra serviceanmälan och bläddra i kundtidningen. Informationen på hemsidan kan också på ett enkelt sätt översättas till ett stort antal främmande språk. I samband med lanseringen av den nya hemsidan etablerade sig Graflunds också i de sociala medierna och finns numera på både Twitter och Facebook.

Etableringen i sociala medier är ett led i Graflunds ambitioner att ständigt söka nya kanaler för att nå ut med information och förbättra kommunikationen med de boende och omvärlden.

- Vi är visserligen inte det första bostadsföretaget på Facebook, men trots att vi inte marknadsfört detta på något särskilt sätt har vi redan efter bara ett par månader fått mer än 260 fans, säger Graflunds VD, Anders Häggström. Även antalet besök på hemsidan har ökat rejält.

För dem som besöker Graflunds hemsida via sin smartphone har även en särskild mobilanpassad version tagits fram.

Graflunds, i grunden ett drygt 50 år gammalt som idag ägnar sig helt åt förvaltning med fokus på bostäder. Förvaltningsvolymen omfattar fn ca 16 000 bostadslägenheter och en mindre volym lokaler i mellansverige. Affärsidén är att utveckla och erbjuda bostäder till alla som väljer att hyra istället för att äga. Visionen är att bli det självklara valet av hyresvärd.