Graflunds

Graflunds i samarbete med Kvinnoförening

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 08:55 CET

Graflunds i samarbete med Internationella Kvinnoföreningen

Bostadsföretaget Graflunds har inlett ett samarbete med Internationella Kvinnoföreningen i Linköping.

Internationella Kvinnoföreningen, som sedan flera år är etablerad i Linköping, utökar nu sin verksamhet och kommer också att finnas bostadsområdet Nygård, där fastighetsbolaget Graflunds upplåter en lägenhet för deras verksamhet. Lägenheten kommer att fungera som samlings- och mötesplats för Kvinnoföreningens verksamhet i området.

I utbyte kommer Internationella Kvinnoföreningen bland annat att hålla boskolor för Graflunds hyresgäster och även bistå med information på flera främmande språk.

Internationella Kvinnoföreningen är som bäst i färd med att installera sig och man beräknar kunna inviga sina nya lokaler under mars månad.

Från Graflunds hoppas man att samarbetet med Kvinnoföreningen skall öppna ännu en dörr till förbättrad kommunikation med de boende och Kvinnoföreningen å sin sida har stora förhoppningar om att etablera kontakt med kvinnorna i bostadsområdet.

För ytterligare information om Internationella Kvinnoföreningen hänvisas till Effat Mirsafdan, 013-13 42 22.

Graflunds, i grunden ett drygt 50 år gammalt som idag ägnar sig helt åt förvaltning med fokus på bostäder. Förvaltningsvolymen omfattar fn ca 16 000 bostadslägenheter och en mindre volym lokaler i mellansverige. Affärsidén är att utveckla och erbjuda bostäder till alla som väljer att hyra istället för att äga. Visionen är att bli det självklara valet av hyresvärd.