Svensk Musik

Grammis för Årets Klassiska Album till Sonanza och Svensk Musiks skivbolag Phono Suecia!

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 14:45 CET

Phono Suecia-cd:n Unheard of Again, med kammarensemblen Sonanza och alten Anna Larsson som solist presenterar  verk av Henrik Strindberg, Karin Rehnqvist, Victoria Borisova-Ollas, Pär Frid, Mattias Lysell, Benjamin Staern och Djuro Zivkovic .
Skivan har fått många lovord i media:

Expressen av den 18 januari 2010
"ett formligt kalejdoskop av ljudande kreativitet"… "en cd med spännande reflexer av ny svensk tonkonst." Skånska Dagbladet
"Bred vernissage av svensk kammarmusik modell 2000". 4 poäng i SvD
"oerhört skickligt – en genommusikalisk resa längs klangmöjligheternas okända vägar där mycket lite är vad det utger sig för att vara." Norra Västerbotten

Svensk Musik (Swedish Music Information Centre) är ett av Stim helägt bolag, som arbetar för upphovsrättsligt skyddad svensk musik i syfte att den ska framföras mer. Detta sker bl.a. genom promotionprojekt, katalogisering, arkivering och produktion av noter, stöd till musikförlag och upphovsmän samt utgivning av cd-skivor på skivmärket Phono Suecia och noter på notförlaget Edition Suecia. Vi är även en av huvudmännen och finansiärerna av Export Music Sweden (ExMS). För mer info, se http://www.mic.se

Om Svensk Musik