Grandezza

Grandezza 25 S – ny sportbåt i premiumklass

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 08:00 CET

Allt började från vår vision att designa en ny båt i premiumklass som erbjuder en sportig upplevelse. Nya Grandezza 25 S erbjuder allt detta; en modell som förenar kompromisslös yrkeskunskap, modern sportig design och utmärkt prestationsförmåga. En perfekt partner på sjön under de vackra sommardagarna.

Båtens sittbrunn erbjuder utmärkta egenskaper för dagskryssning. I sittbrunnen som har maximal bredd finns det gott om plats för större sällskap att njuta av sommarsolen runt bordet. Akterbänken är praktisk, eftersom man lätt kan genom att svänga på ryggstödet formas ett stort bakåt lutande soldäck. Som extra utrustning kan man tillägga en kyllåda på 18 liter eller ett utdragbart kylskåp på 30 liter under sittbrunnens soffa, för att hålla dryckerna kalla. I stället för sittplatsen på styrbords sida i sittbrunnen, kan man ha en pentryenhet försedd med diskho och tryckvattensystem på 39 liter. I pentrymodulen kan man också montera ett kylskåp på 50 liter.

Grandezza 25 S har utmärkta kör- och sjöegenskaper och den lämpar sig utmärkt för alla förhållanden. Förarplatsen är sportig och ergonomiskt designad. Den mörkgråa mätarpanelen hindrar effektivt reflektioner från solljuset. De bekväma och stabila offshore-stolarna är försedda med avstånds- och höjdjustering. Bägge pulpeterna är försedda med vinklade fotstöd, som ökar bekvämligheten och bidrar till en naturlig körställning. Alla brytare och mätare är välplacerade och styrpulpeten har plats för upptill en 12” kartplotter. Båten är tillgänglig med olika inombordsmotoralternativ mellan 240 och 350 hk.

Kabinen är designad för avkoppling och vila. Båten är försedd med en rejäl dubbelsäng och en bekväm soffa, samt kan man montera som extra utrustningen en vattentoalett som man kan avskilja med en gardin. Båten lämpar sig därmed utmärkt för längre resor. Den fasta dubbelsängen gör att övernattningar är enkla att ordna och kräver inga extra arrangemang. Med hjälp av den integrerade tilläggsdynan kan man förvandla fören till en sovplats för tre, vilket är idealiskt för familjebruk. Tack vare den öppna planlösningen och de stora skrovfönstren med luftventiler är interiören ljus och fungerande.

Båtens färgvärld är harmonisk och tidlös, men ändå sportig och lyxig. Detaljerna i båten är noggrant utvalda, från dynornas söm till förarplatsens komponenter. De stiliga tvåfärgade inredningstextilerna är tillverkade i högklassigt Silvertex TM-tyg. Till standardutrustning hör teak till akter- och fördäck samt mattor till fören och sittbrunn. De rostfria räcken, beslagen och vindruteramen utstrålar en elegant stil. Som tillval kan man välja mörkgrå skrovfärg som ytterligare framhäver båten. Grandezza 25 S är ett utmärkt val till den som värdesätter god kvalitet och utmärkt prestanda, samt en sportig körupplevelse.

Grandezza 25 S kommer att ställas ut på båtmässor runtom i Norden och Europa under våren 2017. Se mer information http://grandezza.fi/sv/events/

Högupplösta bilder:

Teknisk data:
Längd: 7,56 m
Bredd: 2,59 m
Djupgående: 1,00 m
Vikt: 2200 kg
Antal personer: 9
Kojplatser: 2
Motor: 240-350 hk
CE kategori: C

För mer information:
Oy Finn-Marin Ltd
Martin Kortell
martin.kortell@finnmarin.fi

Oy Finn-Marin Ltd tillverkar motorbåtar i Karleby, Finland. I modellserierna ingår öppna och kabinbåtar i storleksklassen 5-13 m. Företaget tillverkar tre båtmärken, samtliga kända för sin design; i glasfiber Grandezza premiumbåtar och Finnmaster familjebåtar samt i aluminium Husky familjebåtar.