Granngården AB

Granngården fortsätter utvecklingen av butikskedjan.

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 08:19 CET

Granngården premiärvisar sitt nya butikskoncept på Göteborg Horse Show. Den nya butiksmiljön knyter an både till företagets historia, samtidigt som det är nytt och mer anpassat för en modern fackhandelskedja.

- Granngården har med det nya butikskonceptet tagit ett stort steg framåt gällande upplevelsen i butik. Målet är att visualisera vårt motto - Rejäla saker för livet på landet – i en modern fackhandel. Kundvarv, kommunikation, varuexponering samt utformningen av inredningen, både färg och form, ska stärka upplevelsen av det nya, moderna Granngården, säger Camilla Wernlund, butiksutvecklingschef på Granngården.

Nya butiker 2010

Tre Granngårdenbutiker får nya lokaler under året. Inflyttning sker under hösten 2010.

- Butikerna i Örebro, Uppsala och Luleå flyttar till nya ändamålsenliga lokaler som passar vårt nya koncept. Det är ytterligare ett steg i utvecklingen av Granngården, säger Håkan Eriksson, försäljnings- och marknadschef på Granngården.

___________________________________________________________________________

För mer information, kontakta:

Håkan Eriksson, försäljnings- och marknadschef Granngården, 070-7124724.

Om Granngården

Granngården är en riksomfattande butikskedja med ca 110 butiker runt om i Sverige. Under ett och samma tak hittar du som är djurintresserad eller villaägare ett brett sortiment inom varugrupperna:

Trädgård
Till exempel jord, kalk, gödning, fröer, tillbehör, redskap och maskiner – från krattan till gräsklipparen och flaggstången. Lokalt finns även växter.

Djur
Foder och tillbehör till hund, katt, kanin och marsvin, hästfoder, stallutrustning, stängsel, samt kläder och tillbehör till ryttare och häst.