Quinyx AB

Gratis app för att kommunicera med skiftanställda

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2020 08:49 CET

Stockholm, 26 mars 2020 - Det finns nog inte en enda person eller företag som inte har blivit påverkade av Coronavirusets framfart. Sedan starten av utbrottet har det varit tydligt hur viktigt det är med korrekt information och snabb kommunikation för att vi ska kunna hålla oss trygga och friska.

Snabb kommunikation kan dock vara en utmaning för de som jobbar inom service- och skiftarbeten och inte har en dator framför sig 8 timmar av arbetsdagen. De flesta appar som finns för företag är nämligen fokuserade på kommunikation mellan kontorsanställda, trots att större delen av världens yrkesarbetande inte jobbar på kontor.

Eftersom vi har som mål att hjälpa fler till ett ännu bättre arbetsliv vill vi nu hjälpa fler företag att snabbt nå ut med viktig information till sina anställda. Vi öppnar upp vår app för alla företag och organisationer med en utspridd arbetsstyrka som behöver en smidig kommunikationslösning mellan arbetsgivare och anställda.

Ni har tillgång till appen helt kostnadsfritt i sex månader. I appen kan ni uppdatera alla anställda på samma gång, med information som nya riktlinjer och policys, status på organisationen och uppdaterade öppettider. Ni kan kommunicera med personalen, när som helst och var de än befinner sig.

Tvåvägskommunikationen hjälper er att hålla kontakten under kristider och ger personalen en trygghet i att alltid vara uppdaterade.

Appen hjälper er att:

• Snabbt kommunicera med alla: Qmail är effektivt när alla anställda inte har en egen företagsemail. Ni kan snabbt skicka ut viktig information genom direktmeddelanden eller till många på en gång.
  • Mäta stressnivån: Pulse är ett snabbt och effektivt sätt att ta reda på hur era anställda mår, oroliga eller frustrerade eller helt ok? Den anställde får en pushnotifikation och svarar på frågor direkt i appen.
  • Snabb tillgång till anställdas information: Kontaktlistan ger er snabb tillgång till alla anställdas kontaktinformation, vilket kan vara till stor hjälp när ni behöver dela information om virusets påverkan..
  • Belöningar: Badge är ett enkelt sätt att visa uppskattning till sina kollegor och engagera alla att peppa varandras insatser, speciellt under en stressig period.

Om du är intresserad av att veta mer och testa appen så klicka på länkarna nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Mer information kan hittas här: https://www.quinyx.com/sv/blogg/gratis-app-for-att-kommunicera-med-skiftanstallda

Länk för att anmäla intresse: https://www.quinyx.com/sv/gratis-kommunikations-app

Vi frågor, var vänlig kontakta

Fredrik Selander

fredrik.selander@quinyx.com

0706-656445

Quinyx grundades 2005 av Erik Fjellborg när han sommarjobbade på McDonald's. Han insåg att cheferna ägnade mycket tid åt att administrera scheman, och skapade då ett webbaserat system där medarbetarna själva kunde få en överblick över sina scheman och byta arbetspass med varandra.

Quinyx kombinerar kraftfulla planerings- och prognosverktyg med tidredovisning, kommunikation och interaktion, med målet att få företag och dess medarbetare att växa.

Företaget har sin huvudsakliga kundbas i Europa med kontor i Storbritannien, Sverige, Finland, Tyskland, USA, Norge, Danmark och Nederländerna. Schemaläggningstjänsten används även globalt i länder som Kina, Japan, Korea och USA.

Idag hjälper Quinyx några av världens största företag med att spara tid och pengar, öka sin produktivitet samt medarbetarnas engagemang. Bland kunderna finns Burger King, Samhall, Espresso House, Capio, Vapiano, KRY och Odeon Cinemas Group.

För mer information se quinyx.com