Websoluto AB

Gratis blogg med Blogg123

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2013 10:19 CET

Websoluto AB har under hösten 2013 lanserat en tjänst vid namn Blogg123 som tillhandahåller gratis bloggar. Här tillåts du som användare att välja mellan över 100 olika teman för att ändra design på din blogg. De bloggar du skapar med Blogg123 är helt befriade från reklam vilket gör att bloggarnas innehåll får full fokus. Systemet som Blogg123 bygger på är baserat på Wordpress vilket ger en stabil grund.

Att blogga har blivit mer populärt för varje år och denna utveckling ser inte ut att avta. Det vanligaste är att bloggnätverken erbjuder gratis blogg mot att det visas upp reklam på användarnas bloggar. Här har Blogg123 valt en annan väg. Vi vill inte lägga någon reklam på våra användares bloggar utan vi tar bara betalt om man önskar köpa tilläggsfunktioner som eget domännamn eller utökat utrymme för bilder och liknande. Vill man blogga i liten skala men fortfarande ha en professionell och snygg design så tillåter Blogg123 detta.

En annan sak som Websoluto AB har fokuserat på vid utveckling av tjänsten är att sprida inläggen som skrivs av bloggarna på Blogg123. Bloggar delas upp i olika kategorier och när man taggar sina inlägg så läggs dessa in i ett taggmoln på startsidan på Blogg123. Genom att göra detta fångar Blogg123 besökarnas intresse och hänvisar dem till de som valt att blogga i nätverket.

Vi som utvecklat Blogg123 hoppas att vi får många nya bloggare under 2014.

Websoluto AB är en liten webbyrå i Göteborg som utvecklar hemsidor och webbsystem. Vi riktar oss främst mot unga företag som är i början av sin satsning på internet.