Dataföreningen i Sverige

Gratis e-medlemskap i Dataföreningen i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 06:10 CEST

Gratis e-medlemskap ger dig kunskap och kontakter på Dataföreningens sociala mötesplats

Känner du till Dataföreningen? Många gör det - 25000 personer inom olika IT-relaterade yrken är ordinarie medlemmar. Nu kan du som vill veta vad föreningen erbjuder ta del av nyhetsrapportering, debatter och forum samt en del av vårt omfattande webb TV-arkiv, genom att enkelt lösa ett e-medlemskap på webben.

E-medlemskapet är helt kostnadsfritt och en bra start för dig som vill lära känna vad Dataföreningen står för och erbjuder sina medlemmar.

På Dataföreningens sociala mötesplats, www.d4d.se, finns länkar och anvisningar för hur en anmälan går till. Du skapar ett konto genom att uppge en fungerande e-postadress dit inloggningsuppgifter kan skickas. Så snart du har fått svar med uppgifter till ditt konto kan du vara igång. Sedan kan du börja kommentera andras bloggar eller skriva en egen.

E-medlemskapet ger dig begränsad tillgång till ett urval av de elektroniska tjänster som Dataföreningen erbjuder sina ordinarie medlemmar.

Alla förmåner som ingår i ett avgiftsbelagt medlemskap anges på www.dfs.se, t ex prenumeration på Computer Sweden samt rabatter på tidningar, böcker, mässor och konferenser. Betalande medlemmar har också fri tillgång till alla öppna nätverk där kontakter knyts och kunskap utbytes - en tillgång som är svår att värdera, men mycket värdefull för många.

Under 2007 anordnades ca 500 aktiviteter i 105 nätverk som samlade drygt 7000 personer. E-medlemskapet ger dig chansen att se vissa filmade webb TV-produktioner från spännande aktiviteter runt om i landet. Se till exempel några av de senast publicerade inslagen från den mycket uppskattade konferensen i Göteborg om Grönare verksamhet med hjälp av IT. Det finns ingen anledning att vänta - bli e-medlem nu!

Bli e-medlem i Dataföreningen - anmäl dig direkt och gratis på www.d4d.se

Delta i Dataföreningens medlemsdrivna nyhetstjänst och bloggforum DF Redaktionellt - www.d4d.se/dfredaktionellt

Nyhetsspaning sammanfattar ett urval aktuella nyheter kring tekniktrender, nya affärsområden, branschanalyser, tips för karriär- och kompetensutveckling mm. Som e-medlem kan du bidra med nyhetstips eller kommentera.

Läs t ex om KARRIÄR: 16 nya IT-roller, IT-POLITIK: Hårdare styrning av IT inom e-förvaltning, E-HANDEL: Spam fungerar som marknadskanal, PERSONLIG INTEGRITET: Vill du undvika att bli avlyssnad av FRA?

I Bloggstafetten delar åsiktsfulla personer med sig av branschens frågetecken och tendenser. Som e-medlem kan du föra diskussionen vidare genom att kommentera.

Läs senaste inlägget där Magnus Penkar ställer frågan om IT-branschens företag och individer är beredda på Globalisering 3.0. Shift Happens - är du redo när två miljarder människor utan etablerade referensramar ger sig in i leken?