Profiles International Sweden AB

Gratis personlighetsanalyser erbjuds i Sveriges största jobbdatabas oxojob i samarbete med Profiles International Sweden

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2015 10:35 CEST

Hur går det till:
De arbetssökande kommer att göra en personlighetsanalys och lägga till denna information i sin CV i oxojob.com. När kandidaterna söker ett arbete kan de välja att dela med sig av sin personlighetsanalys till en arbetsgivare eller ett rekryteringsföretag, vilket gör det möjligt för dessa företag se hur väl den sökande matchar tjänsten. Fullständiga rapporter gällande personligheten kan låsas upp av såväl kandidaterna som företagen från den arbetssökande.

DISC (PPI) analysen är en av de mest använda personlighetsanalyserna i världen. Denna integration är det första steget i samarbetet mellan de två företagen oxojob.com och Profiles International Sweden. Framtida planer inkluderar även integreringen av oxojob.com med jobbmatchningstester. Sverige är det första landet där det gemensamma projektet lanseras, tätt följt av den lansering oxojob kommer att göra i 64 länder under kommande år.

Om www.oxojob.com
Syftet med oxojob.com är att hjälpa till att minimera arbetslösheten genom att göra alla lediga jobb i 64 länder sökbara på 38 språk. oxojob.com tillhandahåller alla jobb på ett ställe utan reklam eller sponsrade länkar. oxojob erbjuder den bästa matchningen mellan arbetssökande och de mest lämpliga jobben samt den bästa matchningen för rekryterare. oxojob erbjuder jobbmatchning i 5 dimensioner: yrke, kompetens/ utbildning, branscherfarenhet, ort och nu även personlighetsprofil.

Om Profiles International Sweden
Profiles International finns i över 120 länder och är en av världens största leverantörer av Human Resource och Talent Managementlösningar med miljontals användare över hela världen. Du kan läsa mer om Profiles International på www.profilesinternational.se.

För mer information om partnerskapet oxojob.com och Profiles International, kontakta Andrei Postoaca, andrei.postoaca@oxojob.com, +46 707 668000 och Mona Berggren, mona.berggren@profilesinternational.se, +46 700 915 960.

Om www.oxojob.com

Om Profiles International Sweden