Bombardier

Gratis resor med Bombardier Flexity-spårvagnar vid OS i Vancouver

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 08:30 CET

Igår invigdes Olympic Line i Vancouver där två Bombardier Flexity-spårvagnar kommer att erbjuda gratis spårvagnsresor till besökare och deltagare vid Vinter-OS 2010 på en sträcka av 1,8 km. Linjen kommer att vara igång mellan den 21 januari och 21 mars 2010 och består av två hypermoderna spårvagnar utlånad av Brussel Transport Company och sponsrade av Bombardier.

Flexity-vagnarna är moderna, mycket enkla att komma ombord på tack vare sin låga golvhöjd och mycket omtyckta av passagerare över hela världen.

På denna sajt finns mer information om projektet:

Här är en film om hur vagnarna transporterades till Vancouver:

OBS. Bilden ovan föreställer Flexity-vagnar, men är inte från Vancouver

Jonny Hedberg, informationschef, Bombardier Transportation AB.
Telefon: 070-510 50 62.
E-post: jonny.hedberg@se.transport.bombardier.com

www.bombardier.com

www.TheClimateIsRightForTrains.com

Om Bombardier Transportation Sverige
Bombardier Transportation Sweden AB sysselsätter omkring 2 000 personer i Stockholm, Västerås, Hässleholm, Nässjö, Gävle och Göteborg. Bombardier Transportation är en komplett leverantör av järnvägslösningar, från leverans av tåg och signalsystem till full underhållsservice. Den svenska verksamheten inkluderar även design och produktion av driv- och kontrollsystem, system för fordonsintegration och signalsystem såväl som full underhållsservice för den globala järnvägsmarknaden.

Om Bombardier Transportation
Bombardier Transportation är det ledande globala företaget inom järnvägsteknik, med en bred produktportfölj och innovativa produkter för miljöanpassade transporter. BOMBARDIER ECO4 – som bygger på energi, effektivitet, ekonomi och ekologi – reducerar energianvändning och bidrar till att öka järnvägens konkurrenskraft. Bombardier Transportation har huvudkontor i Berlin, finns representerat i över 60 länder och har installerat mer än 100 000 järnvägsfordon världen över.

Om Bombardier
Bombardier är världsledande på tillverkning av innovativa transportlösningar, från reguljärflygplan och affärsjetplan till järnvägsutrustning, -system och -tjänster. Bombardier Inc. är en global verksamhet med huvudkontor i Kanada. Intäkter för räkenskapsåret, som avslutades 31 januari 2009, var 19,7 miljarder USD. Bombardiers aktier handlas på Toronto Stock Exchange (BBD).