ADMS Design AB

Gratis trendanalyser på svensk teknikblogg

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2012 15:14 CEST

Den svenska teknikbloggen Converter Passion har precis avslutat en artikelserie om teknik- och prestandatrender för A/D-omvandlare (ADC). Det är ADMS Design AB som via bloggen bjuder på smakprov från sina forskningsresultat och trendanalyser.

"Det statistiska underlaget är betydligt större än vad som hittills används i någon annan studie, och resultaten bör därför vara högintressanta för varje teknikstrateg som har analog-till-digitalomvandling på sitt bord" säger Dr. Bengt Jonsson, som bloggar på Converter Passion. Den nu avslutade artikelserien analyserar trender för:

• CMOS teknologiskalning
  • Spänningsmatning
  • Termiskt brus
  • Jitter
  • Relativt brusgolv
  • Distorsion
  • Avvägningen mellan upplösning och hastighet.
  • Godhetstal för energiförbrukning vs. prestanda (s.k. figure-of-merit)

Förutom det närmast heltäckande statistiska underlaget, bjuder artiklarna på en hel del information som inte tidigare publicerats någonstans – vare sig i fackpress eller i vetenskapliga källor. "Dessutom medger bloggformatet att resultaten kan diskuteras direkt med författaren och även med bloggens läsare." avslutar Bengt.

Converter Passion är en engelskspråkig blogg.

Länk till artikelserien: http://converterpassion.wordpress.com/articles/ad-converter-performance-evolution/

Kontakt: Bengt Jonsson, ADMS Design AB, Gåsbackavägen 33, 820 60 DELSBO

tfn: 070 – 622 00 05

email: press@admsdesign.com

web: www.admsdesign.com

ADMS Design erbjuder experttjänster och konsultlösningar inom IC design och applikation, med fokus på mixed-signal kretsar, analog-digital och digital-analog omvandlare. ADMS Design bedriver även en omfattande egen forskning i syfte att kontinuerligt kunna erbjuda expertrådgivning med ett tydligt mervärde.