IP-Only

Gratis WiFi med IP-Onlys superballong

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 10:46 CEST

I samband med Framtidsdagarna i Oskarshamn kommer infrastrukturoperatören IP-Only att släppa upp en gigantisk heliumballong, fulladdad med gratis WiFi i skyn. Syftet är att besökarna som befinner sig på Stora torget under Framtidsdagarna ska kunna surfa snabbare på ett enkelt och smidigt sätt. Superballongen åker upp i luften fredag 26 september.

– Med senaste tekniken i det öppna trådlösa nätet ges möjligheter att surfa i kapaciteter om över 300Mbit/s, dessutom kommer det inte finnas några trösklar i form av inloggning – det är bara att surfa rakt ut i världen. Det känns jättekul att kunna bidra till att besökarna på Framtidsdagarna får tillgång till snabbt internet, säger Mikael Westerlund, teknisk chef på IP-Only.

IP-Only är en svensk fibernätsoperatör, som bygger, driver, och äger fiberinfrastruktur i norden. IP-Only lägger grunden för det nya digitala samhället. Vårt fibernät förbinder de nordiska huvudstäderna Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors, samt många städer däremellan. IP-Only investerar i Sverige, här driver vi ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger ständigt ut ny fiberinfrastruktur.  Alla våra nät är öppna och neutrala. IP-Only har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalité är grunden för hela vårt arbete, anledningen är att IT-infrastrukturen och nätlösningar är en kritisk del av alla våra kunders verksamhet. Våra kunder utgörs av andra operatörer, systemintegratörer, tjänsteleverantörer på Internet, samt stora företag och offentlig sektor med egen IT-kompetens. Läs gärna mer på www.ip-only.se