Västtrafik

Gratis WiFi på Västtrafiks resecentrum

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2015 12:28 CET

Från och med mitten av mars introducerar Västtrafik gratis WiFi på sina resecentrum för att erbjuda kunderna bekvämare byten och bättre service.

Västtrafik arbetar aktivt med att skapa bekväma bytesplatser och bättre service för våra kunder. Som ett led i det introducerar Västtrafik nu WiFi på sina resecentrum tillsammans med leverantören, The Cloud.

Under sommaren 2013 installerade Västtrafik gratis WiFi på prov på Mölndal Station, Mölnlycke Resecentrum och Nils Ericson Terminalen. Responsen var mycket positiv och provmånaderna visade att många kunder utnyttjade tjänsten. Nu tas nästa steg i utvecklingen då gratis WiFi införs på resecentrum över hela regionen.

Hur går det till rent praktiskt?

1. Sök upp det trådlösa nätverket (_Access Västtrafik) i din mobil
  2. Logga in genom att registrera din e-postadress
  3. Surfa fritt!

Nästa gång du loggar in på samma resecentrum behöver du inte ange din e-postadress.

Västtrafik äger och förvaltar drygt 20 resecentrum och anläggningar. Västtrafik planerar och bygger också fler resecentrum för framtiden. Mer information om våra resecentrum finns på Västtrafiks webbplats.

För mer information:
Stefan Ekman, infrachef 0706-42 28 98
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.