Affelix AB

Gratisbio.se kombinerar nytta och nöje

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2009 15:50 CEST

Nu har den nya versionen av Gratisbio.se blivit lanserad. På nya Gratisbio kombineras nytta och nöje. Sajten har utvecklats från att enbart vara en Incentive sajt eller så kallad Cashback sajt till en Cashback sajt med Community funktioner där medlemmar kan kommunicera med varandra, tipsa och rekommendera erbjuden till sina vänner och träffa andra med samma intressen.

"Gratisbio var egentligen en tråkig sajt från början, det enda man kunde göra på sajten var att samla poäng och växla in de till våra premier. I genomsnitt stannade varje medlem inte i mer än 5 minuter på sajten. Nu stannar våra medlemmar i nästan 10 minuter!" , säger Ramak Seyedpour, grundare och VD till Affelix AB som äger bl. a. Gratisbio.se.

På Gratisbio.se samlar registrerade medlemmar enkelt poäng genom att utnyttja Internets hetaste kampanjer och erbjudanden. Poängen kan sedan bytas mot SF:s biobiljetter eller presentkort som är giltiga i de flesta svenska butikskedjor. Man kan jämföra Gratisbio med gratistidningar som finansieras via annonsintäkter. Gratisbio använder sina annonsintäkter på att ge poäng till våra medlemmar, som nu är uppe i 165 000 st. Konceptet har blivit en succé och vi har sedan starten i nov 2006 givit bort tusentals biobiljetter och presentkort.

Vi samarbetar idag med över 500 välkända företag och webbutiker som är fördelade under olika kategorier så att våra besökare lätt skall hitta rätt. Gratisbio.se är en av Sveriges ledande sajter inom erbjudanden och rabatter och ger sina medlemmar möjligheten att samla poäng och att ta del av fler än 2 400 konsumenterbjudanden, rabatter och gratiserbjudanden på årsbasis inom olika kategorier.

Gratisbio.se startades 2006 och var först i Sverige med sitt gratiskoncept. Idag finns det ett 20-tal kopior. Genom vår starka ekonomiska styrka och våra nöjda medlemmar är vi fortfarande störst och marknadsledande inom branschen. Vår ekonomiska styrka och generositet har också bidragit till att vi kunnat ge större delen av våra intäkter tillbaka till våra medlemmar i form av våra premier. Gratisbio ägs och drivs av Affelix AB.

"Vår ambition är att hänga med och ligga steget före på den sanbb växande Affiliate och Incentive marknaden. Detta kommer att ske genom fortsatt utveckling av sajten och etablering i andra nordiska marknader", säger Ramak Seyedpour, grundare och VD till Affelix AB.

Gratisbio.se grundades och leds av Ramak Seyedpour. Företaget har 6 heltidsanställda och under innevarande år räknar Gratisbio.se med rekrytering av 3 Country Managers för etablering i andra länder.

Vid frågor kontakta Ramak Seyedpour grundare och VD Affelix AB, www.gratisbio.se,
Mobil: +46-765-68 0000, E-mail: ramak@gratisbio.se

Affelix AB • Drakenbergsgatan 49 • 117 47 Stockholm • Tel: 0765- 68 0000