Coop Fastigheter AB

Gratisbussar från Köpenhamn till Jägersro Center i Malmö

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2009 11:05 CEST

KF Fastigheter startar en gratis busslinje från Köpenhamn direkt till Jägersro Center i Malmö. Den starka danska kronan i kombination med en svagare svensk krona gör att en dansk familj sparar cirka 40 procent på att göra sina inköp i Sverige. Jägersro Center är det första köpcentret i regionen som erbjuder köpenhamnsborna den här möjligheten.

- Redan idag har vi en hel del danska kunder som handlar på Jägersro Center, men vi är övertygade om att andelen kan bli än större och vi satsar därför offensivt på detta. Säger Anders Murmark, Centrumchef Jägersro Center.

Förhoppningen är att satsningen, som finansieras helt av KF Fastigheter, ska ge butikerna ökad försäljning och att man långsiktigt ökar medvetenheten om Jägersro Centrum och därmed får Köpenhamnsborna att styra fler inköpsresor dit.

Första bussen går torsdag den 16 juli och man kommer till att börja med ha 4 bussar i veckan som sedan gradvis ökar till fler avgångar.Om det faller väl ut är tanken att det skall gå minst en buss per dag vardagar och fler på helgerna.

Bokar man sin resa via www.jagersro.dk är man garanterad plats på bussen. Varje buss kommer att bemannas med en guide som informerar om centrumet, butikerna mm.

Från Köpenhamn
Torsdag: kl. 16:00