Salgado Kommunikation AB

Gratisföreläsning för föräldrar av föräldrar

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 16:25 CEST

Det är vanligt att föräldrar och lärare känner att de har svårt att hänga med och förstå de ungas digitala vanor. En del kanske inte orkar ta tag i problemet, utan stoppar istället huvudet i sanden. Men det finns många frågetecken. Hur mycket får mitt barn spela onlinespel? Tänk om mitt barn blir mobbat på Instagram? Och tänk om hen blir kontaktad av någon olämplig?

Vi på Salgado har på grund av dessa frågetecken bestämt oss för att, genom gratis föreläsningar, ge lärare och föräldrar större förståelse i ämnet, så att de kan lära sig hur de ska tackla sina funderingar. Vår ingång är att Internet inte är farligt. Inte sociala medier heller. Det som är farligt är att många föräldrar inte känner till hur interaktionssamhället fungerar. De är själva inte med i det samspel som sker online via sociala medier och spel. Vi vill vägleda föräldrar i de vanligaste digitala och sociala kanalerna.

Daniel Erkstam och Charlotte da Silva är två uppskattade föreläsare inom området sociala medier och de är själva föräldrar. Daniel är även spelnörd och har stor förståelse för spelkulturen. Charlotte och Daniel ger sin respektive syn på hur man som vuxen bäst ser till att man kan vara en förebild och ha förståelse för barns vardag. Vi lovar att bjuda på en inspirerande och lärorik stund som ska väcka nya tankar. Vi hoppas att vi kan byta ut okunskap och oro mot kunskap och trygghet. Så snälla, låt oss komma ut och prata om det vi kan bäst!

Ställ frågor och boka på: 018-470 84 97 eller hey@salgado.se.

Salgado hjälper företag att utveckla lönsamma strategier för den digitala marknaden.