Samhall

Grattis Swedprod! – Gasellvinnare tack vare Visa Vägen

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 09:37 CEST

Vinnaren av Visa Vägen-priset 2011, Swedprod AB, har av Dagens Industri blivit utsedd till årets Gasell region Gotland, tack vare Visa Vägen.

– Vi vann Visa vägen-priset 2011 och för oss har det betytt väldigt mycket. Vi har fått stor hjälp med bemanning från Samhall vilket har hjälpt oss att fokusera på rätt saker, på affärerna, på att hantera våra kunder på ett bra sätt. Det har också gjort att vi är Gasell 2011 för regionen Gotland – det är till stor del tack vare Samhall och Visa vägen-priset, säger Swedprods vd Henrik Svensson.

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och förenar kundnytta med samhällsnytta. Företaget erbjuder tjänster med leveransgaranti i allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Bland kunderna återfinns exempelvis ICA, Max Hamburgare och många kommuner och landsting. Med närmare 20 000 anställda på över 250 orter är det en av Sveriges största arbetsgivare. Samhall är ett statligt bolag med uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som innebär nedsatt arbetsförmåga. Omsättningen är årligen drygt 7 miljarder kronor.