Ventelo Sverige AB

Grattis Ventelo - Ackordsförhandlingen är över!

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2011 16:48 CEST

Ackordet är fastställt. Idag den 14 juni nådde Ventelo en viktig milstolpe i rekonstruktionsprocessen då Skaraborgs Tingsrätt fastslog ackordsförslaget. Domen vinner laga kraft om 3 veckor och Ventelo kommer formellt att kliva ur rekonstruktionen den 14 juli.

-Vi vill tacka våra borgenärer som har visat stor förståelse för situationen och bidragit till att rekonstruktionen kunnat genomföras med ett lyckat resultat vilket gynnar alla i längden, säger Paul Moonga vd Ventelo Sverige.

Hela 80,7 % av Ventelos borgenärer accepterade ackordsförlaget vilket är långt över kravet på 75%. Detta kan även ses som ett kvitto på att våra leverantörer har ett stort förtroende för Ventelo som företag.

Nu kan Ventelo drivas som ett sunt bolag igen och en naturlig fortsättning är att jobba med att öka kundintaget. Med attraktiva produktpaketeringar och rätt säljkanaler kommer vi åter att kunna ta marknadsandelar, Paul Moonga.

Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till alla inblandade! Hela rekonstruktionsprocessen har ställt höga krav på personalen och allt detta hade inte varit möjligt utan våra medarbetares positiva inställning och intensiva arbete som har lagts ner.

Ackordet i siffror:

Skuldbelopp samtliga: 213 897 989 kr

Accept: 202 007 374 kr

Andel: 94,4%

Antal borgenärer samtliga: 249 st

Accept: 201 st

Andel: 80,7%

För frågor och mer information, kontakta:

Paul Moonga, VD Ventelo

E-post: paul@ventelo.se

Om Ventelo

Ventelo är en personlig partner för små och medelstora svenska företag och offentlig sektor i behov av en komplett, trygg och effektiv kommunikationslösning. Med fokus på service, enkelhet och användarvänlighet är Ventelo den svenska operatör som förstår och engagerar sig långsiktigt i kundernas affär. Ventelo har ca 40 000 företagskunder. Se mer på www.ventelo.se.