Universal Music Sweden

Graveyard släpper nytt album 25 september

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2015 14:02 CEST

Stranded / Polydor Sweden

Rockbandet Graveyard har med själbetitlade debutalbumet och uppföljande albumen Hisingen Blues och Lights Out rönt stora framgångar de senaste åren, både på hemmaplan och internationellt. De har tagit emot både grammisar och P3 Guld-priser och turnérat som att det inte finns någon morgondag både i eget namn och tillsammans med storheter som Motörhead, Iron Maiden och Deep Purple.
25 september släpps efterlängtade fjärde albumet med titeln Innocence & decadence som är inspelat i Atlantis med hjälp av Johan Lindström och Janne Hansson.

I samband med inspelningen har bandet också genomfört ett medlemsbyte då Truls Mörck, som spelade gitarr på bandets första skiva, är tillbaka för att ersätta Rikard Edlund bakom basen.

Bandet själva kommenterar nya plattan såhär:
"Alla som vet något, vet att den som väntar på nåt gott, den väntar alltid för länge. Så därför tänkte vi låta er vänta precis rätt mängd tid - tills september. Då kommer vår nya skiva: Innocence & Decadence. Det är en skiva fylld till bredden med både det ena - och eftersom vi vet att några kanske undrar och oroar sig - så har vi slängt in en hel del av det andra också. Tillsammans med Johan Lindström och Janne Hansson spelade vi in den i Atlantis. Dessa herrars talanger i kombination med att få spela in i en sån godispåse som Atlantis, har gjort att det enligt dom säkra källor vi själva är, låter förbannat bra. Med en ny skiva färdig så är det bara en sak kvar - turnera som om det vore 2015!

- Axel, Joakim, Jonathan & Truls – aka Graveyard

Innocence & Decadence kommer finnas på CD / Standard vinyl (svart) samt i dessa exklusiva färger (500 ex), som man redan nu kan förbeställa för att säkerställa leverens på releasedagen:
CDON (orange vinyl): http://smarturl.it/GraveyardCDON
Ginza (white vinyl): http://smarturl.it/GraveyardGinza
Bengans (green vinyl): http://smarturl.it/GraveyardBengans
Hot Stuff (royal blue vinyl): http://smarturl.it/GraveyardHotStuff

Det nya materialet kommer premiärspelas live på en exklusiv Sverigeturné i höst:
16/10 - KB, Malmö
17/10 - Münchenbryggeriet, Stockholm
23/10 - Pustervik, Göteborg

Här ser du Graveyard i sommar:
19/6 - Halden, Tons Of Rock