Universal Music Sweden

GRAVEYARDS NYA ALBUM ”LIGHTS OUT” SLÄPPS 24 OKTOBER

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2012 11:18 CEST

Graveyard följer upp succén "Hisingen Blues" med nya albumet "Lights Out".

En genuin själ, den raka och analoga produktionen och blinkningarna till hårdrockens rötter gjorde Graveyard till 2011 års mest hypade hårdrocks-akt. Albumet ”Hisingen Blues” gick in etta på albumlistan, prisades på både P3 –guld  och Grammis för årets hårdrock samt belönades med första-placeringen på tidningen Close Ups sammanfattning över 2011 års bästa album. Snart väntar uppföljaren.

Bandet har under året som gått slitit vägarna och gjort över 100 gig på två kontinenter. Både under egen flagg och som förband till Motörhead, Iron Maiden och Deep Purple. De hann också släppa ölet "Hisingen Brew". I juni gick de in i studion med producenten Don Alsterberg, som även satt framför mixerbordet på ”Hisingen Blues”. Resultatet, nya albumet "Lights Out" släpps 24 oktober på Stranded Rekords/Universal Music.

”Titeln Lights Out sammanfattar känslan på albumet och känslan vi har som band. Att vi lever i en konstig tid där ingenting är som det verkar.”  Säger Axel Sjöberg, trummis i Graveyard

Rörande Omslaget till Lights Out tillägger Axel; ”Vi vet att vi och alla kring oss var överpeppade på omslaget till "Hisingen Blues" och att vi nu måste hitta en minst lika stark idé. Vi är nästan klara och utan att ha sett den slutgiltiga versionen kan vi säga att vi är övertygade om att ingen kommer bli besviken på omslaget till Ligths Out. Vi har jobbat med ett gäng människor som alla dragit sitt strå till stacken. Som man säger, helheten är större än summan av delarna. ”

www.graveyardmusic.com | www.facebook.com/graveyardofficial |

www.facebook.com/strandedrekords