Insamlingsstiftelsen Great Vision

Great Art Auction -Konstauktion som gör skillnad!

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 14:00 CET

Tid: 14:00-16:00 lördagen den 26:e november

Den 26:e november anordnas Great Art Auction -en konstauktion till förmån för utsatta barn i Mwanza i Tanzania. Det är den Göteborgs-baserade Insamlingsstiftelsen Great Vision som står bakom evenemanget tillsammans med konstnären Lisa Persson Baagøe.

- När jag hörde om gatubarnen i Mwanza och vilken skillnad vi kan göra för dessa barn och deras framtid var det självklart för mig att vara med, säger Lisa Persson Baagøe, konstnär som tagit kontakt med konstnärskollegor för att få in konst till evenemanget.

Intresset att bidra till aktionen har varit mycket stort och ett fyrtiotal västsvenska konstnärer har donerat en fantastisk bredd av olika typer av konstverk. Formgivaren Sofia Bergman, Göteborgskoloristen Kimmo Hakonen och skulptrisen Tina Frausin är några av alla dem som bidragit.

- Vi på Great Vision är oerhört glada för det positiva gensvar vi fått från konstnärer i Göteborg med omnejd. Det är fantastiskt att så många vill vara med och göra skillnad, säger Linda Ålrud som sitter i styrelsen för insamlingsstiftelsen. Nu gäller det bara att folk kommer och budar på alla dessa spännande konstverk som vi fått donerade, fortsätter hon.

Vackra lokaler för evenemanget står dans- och kulturcentret 3:E Våningen för. Dessa ligger i Sockerbruket 9 vid Röda Sten. Förutom konst bjuder eftermiddagen på musik och mingel.

Pia Hagman på Insamlingsstiftelsen Great Vision
070-4664291,  pia.hagman@greatvision.se www.greatvision.se

Lisa Persson Baagoe
076-8787307, info@lisapersson.com, www.lisapersson.com

Great Vision är en självständig, allmännyttig, humanitär insamlingsstiftelse som är politiskt och religiöst obunden. Great Visions nuvarande projekt är att finansiera ett barnhemsbygge för organisationen Fonelisco i Mwanza, Tanzania.