Stiftelsen TEM

Green Drinks på CSR syd 2011 den 9 mars

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 10:18 CET

I samband med konferensen CSR syd den 9 mars 2011 kommer TEM att i samarbete med Hållbart Event Scandinavia arrangera Green Drinks.

Green Drinks är ett internationellt vedertaget koncept för att under lättsamma former skapa möten och nya samarbetsmöjligheter inom hållbarhet.

-      Det känns mycket roligt att kunna arrangera Green Drinks i anslutning till en stor konferens som CSR syd. Det ger möjlighet för konferensdeltagarna att diskutera vidare med både varandra och även andra besökare, säger Thomas Persson på Hållbart Event Scandinavia.

Green Drinks kommer att hållas på Hilton Malmö City från 17.00 den 9 mars i direkt i anslutning till konferensen CSR syd 2011. www.greendrinks.org

-      Vi är mycket glada att vi kan erbjuda Green Drinks på Hilton i Malmö säger Hanna Savola , eventansvarig på TEM. Det ger ett mervärde åt våra konferensdeltagare att kunna diskutera dagens intryck i ett informellt sammanhang.

Den 9:e mars 2011 arrangerar TEM i samarbete med nätverket CSR SkåneTEM:s miljönätverkRegion Skåne och Sydsvenska Industri- och Handelskammaren en heldagskonferens om CSR, dvs. Corporate Social Responsbility – företagens samhällsansvar.

Konferensen riktar sig främst till dig, som arbetar aktivt med dessa frågor inom näringsliv, frivilligorganisationer, offentlig sektor och forskningsinstitutioner. Syftet med dagen är att förmedla kunskap, ge inspiration och utmana alla deltagande organisationer att höja ribban i sitt CSR-arbete. Läs mer på: www.csrsyd.se

Kontakt: Hanna Savola, hanna.savola@tem.se, 0708-99 70 66

Skriv ut: Inbjudan som pdf

TEM bedriver konsultverksamhet, leder forsknings- och utvecklingsprojekt, driver nätverk och håller näringslivsanpassade utbildningar, allt med fokus på hållbarhet. Vi finns i Skåne, men verkar både nationellt och internationellt. Våra kunder är allt från större koncerner till små- och medelstora företag, myndigheter, kommuner och landsting.

TEM
Klostergatan 12