Interbrands Sweden

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 15:06 CEST

Pressinformation 2011-06-14

Färdigblandat Gin och Tonic från Greenall´s Sommarens Nyhet

Greenall´s  London Dry Gin är en av världens ledande  producenter av premium gin. Deras färdigblandat gin och tonic på burk är den perfekta sommar drinken. Innehållet är en fräsch och väl smakande gin & tonic med en välbalanserad smak med inslag av enbär och tillsammans citrus ger den en harmonisk och mjuk avslutning.

Tre steg till njutning

Greenall´s slim can tillhör redy to serve segmentet. Enkel att ta med på picknick, resan till vännernas landställe, när du brygg seglar eller till cocktail festen. Innehållet är en fräsch och väl smakande gin & tonic. Helt klart otroligt enkelt förbereda, kyl ner den bara innan servering och häll upp i glas, garnera med citron och limeskiva sen är den perfekta drinken klar!

Karaktäristik

Välbalanserad smak med inslag av enbär tillsammans med tonic och citrus, harmonisk och mjuk avslutning.
Artikelnummer: 744-14, systembolagets ordinarie sortiment
Alkoholhalt: 8%
Förpackning: 25 cl, slimcan
Pris: 24,95 kr
Importör: Interbrands Sweden

Mer information om produkten eller varuprov, var vänligen och kontakta:
Trade Marketing Manager: Martina Talmet, Interbrands Sweden 08 411 24 40
martina.talmet@interbrandsnordic.com

Interbrands Wines & Spirits är en nordisk privatägd importör av starka varumärken inom vin- och spritbranschen. Vår portfölj innehåller flera världsledande märken så som Russian Standard Vodka, Whyte & Mackay, Stroh, The Dalmore, Jura, Greenalls Gin, Canepa med flera.

Vi är starkt resultatorienterade och strävar alltid mot att medverka till inspirerande och lönsamma affärer för dig som kund, producent och partner. Vår målsättning är att förse den svenska marknaden med nya och intressanta produkter från hela världen.