Greenely

Greenely tecknar kundavtal med ett av Sveriges största elbolag

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2017 10:52 CET

Greenely - innovationsbolaget inom energieffektivisering från KIC InnoEnergy och KTH, lanserar idag sitt senaste samarbete med elbolaget Bixia. Samarbetet går ut på att Bixia tillsammans med Greenely, erbjuder appen Bixia Energismart till sina kunder för att hjälpa dem nå en mer hållbar elanvändning. Appen finns tillgänglig för både iOS och Android.

Greenely har utvecklat en heltäckande energieffektiviseringsplattform för hushåll som helt kringgår hårdvara. Med hjälp av appen kommer Bixias kunder bland annat kunna följa och få smarta analyser över sin elanvändning, jämföra sig med grannar, sätta besparingsmål och få tips om lämpliga åtgärder för energibesparing.

- Vi har de senaste månaderna gjort flera lanseringar tillsammans med nya kunder och ser nu fram emot vår största lansering någonsin tillsammans med Bixia, ett elhandelsbolag i framkant av energieffektivisering och hållbarhet, säger Mohammed Al Abassi, KAM och co-founder på Greenely.

Bixia Energismart fungerar som ett led i Bixias arbete med att erbjuda mervärde till sina kunder och att ytterligare digitalisera sin kundrelation.

- Det handlar om att vi måste hushålla med våra resurser. Likaväl som det är viktigt att inte kasta mat eller att ta ut bilen i onödan, är det viktigt att vara försiktigt med hur vi använder elen och inte slösa med den i onödan. Det får man ett väldigt bra stöd i igenom vår energismarta app. säger Jenny Johnson.

Mohammed Al Abassi, KAM och co-founder, Greenely AB
mohammed.alabassi@greenely.se
073-77 88 202

Jenny Johnson, marknads- och varumärkesansvarig, Bixia AB