Norstedts

Grey - Femtio nyanser av honom enligt Christian

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2015 09:37 CEST

Förra veckan tillkännagav EL James att hon skrivit en fjärde bok i Femtio nyanser-serien, Grey, som utkommer i USA och Storbritannien den 18 juni. Den tryckta svenska översättningen finns i butik den 13 augusti, men e-boken kommer redan den 3 augusti. Den svenska titeln blir Grey – femtio nyanser av honom enligt Christian.

Den första boken i E L (Erika Leonard) James succétrilogi, Fifty Shades of Grey, utkom på svenska i september 2012 med titeln Femtio nyanser av honom. Del två, Femtio nyanser av mörker, gavs ut i november och den sista delen, Femtio nyanser av frihet, i januari 2013. Serien har hittills sålt i mer än 1 miljon exemplar bara i Sverige.

Ladda ner det svenska omslaget här.

För mer information, kontakta:
Kajsa Berglund, kommunikationsansvarig, kajsa.berglund@norstedts.se, 010-744 21 51

Norstedts Förlagsgrupp ger ut böcker under namnen Norstedts och Rabén & Sjögren. Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag. Utgivningen omfattar svensk och utländsk skönlitteratur, sakprosa och illustrerade fackböcker samt ordböcker och kartor, och kännetecknas av kvalitet och bredd.  Rabén & Sjögren är ett av Sveriges ledande barn- och ungdomsboksförlag med utgivning av de främsta svenska och utländska författare och illustratörer. Norstedts Förlagsgrupp är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet.