Attitude Promotion

Greybeards kritikerrosade singel - Släpp Fredag 2 December

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2016 00:33 CET

Ett moget Greybeards på väg mot album #2 - Singelsläpp 2 december - Cold December

Efter två år som signad hos Attitude Recordings släpps den 1:a singeln till det andra fullängdsalbumet.
Detta album produceras av Chips Kiesbye och executive producer är Attitude Recordings.
Nyman audio är inspelningstekniker och mixtekniker, Anton Forsberg är assisterande inspelningstekniker. Mastringstekniker är Svante Forsbäck vid Chartmakers Mastering i Finland.

Greybeards knockade Attitude Recordings på förfesten till Getaway Rock Festival för två och ett halvt år sedan. Greybeards letade efter ett skivbolag och samarbetet tog genast fart. Utlandsturnéer till England, Tyskland, m.m. och t.o.m. två turnéer till Kina har Greybeards hunnit med.

Just nu går den nya singeln - Cold December på flera radiostationer i UK och recensionerna och uppståndelsen är stor. Det här unga rockbandet har mognat med sin erfarenhet under den tid de varit signade hos Attitude Recordings. Fokuset har varit stort på Greybeards hos skivbolaget. PR insatsen har varit massiv mot Tyskland, Österrike och Schweiz och recensionerna helt fantastiska. Nu fokuseras speciellt på UK som prio 1 - och skivbolaget undrar när Svensk media ska förstå vilket fantastiskt band Greybeards från Sverige är - det här är något alldeles unikt!

Cold December finns i Sveriges Radio musikdatabasen m.m. från Attitude Recordings.

Facebook länkar:
Greybeards on Facebook
Attitude Recordings on Facebook

English:

Greybeards - energy personified, catchy songs and very skilled musicians -- that was what we saw and immediately signed. The debut album, “Longing to Fly” have received great reviews in Europe and boosted the reputation of being a great live band. Reviews came from magazines like prestigious Rolling Stone Mgzn, Classic Rock Magazine, Metal Hammer, Rock Hard, RockIT, Breakout Magazin, BurnYourEars Webzine, Powerplay Rock and Metal Magazine, Sweden Rock Magazine and more!

This friday the first single from the second album is released digitally - Cold December - and comments from UK is coming in and more is happening in UK about the song and about the band. Stay tuned and follow the page! A special thank you to our team for always being such a great and creative team to work with! Chips Kiesbye Nyman Audio Anton Forsberg, Chartmakers West Jennika Photography CreativeHouse M and to us the new studio - Sound Society Studios and PR work in Germany, Austria and Switzerland through Gordeon Music for the debut album and in UK for the singel Cold December - Stampede Press UK

PR agent in UK - Rob Town - Stampede Press UK https://www.facebook.com/stampedepressuk/photos/a.393311197397539.88341.277890802272913/1227899047272079/?type=3&theater

Twitter: https://twitter.com/StampedePressUK/status/801355698714066944

. UK Media Enquiries: rob@stampedepressuk.com

. Label Enquiries: contact@attituderec.com

Reviews:

Greybeards debut album, ‘Longing to Fly’, is out now via Attitude Recordings.

“This band is more than just another rock act, it’s a labour of love.”- Powerplay Rock and Metal Magazine (8/10)

"Wild and rampant...the distorted riffs merge with the driving drums, thumping basses and the extremely lively singing to a unit, in a way that have not been heard in a long time...Greybeards have monstrous enthusiasm" - Rock Hard (7.5/10)

3/5 - Rolling Stone Magazin

"A force to be reckoned with...Greybeards show a musical maturity that usually only comes with time" - Uber Rock

"A strong and entertaining rock album that was made for the road" - Metal Hammer (5/7)

"Punchy" - Rock It! Magazine (7/10)

"They've released a fine rock album that is fun and brings summer temperatures to wintry home" - BurnYourEars Webzine

"Greybeards expand their potential...if the following albums do the same, they will have a strong rock'n'roll future!" - Breakout Magazin

“There is something incredibly honest and true with this album" - Sweden Rock Magazine
More reviews on website

#StampedePRMusic #GreybeardsStampede #Rock Planet Rock Kerrang! Kerrang! Radio Classic Rock Magazine Rock Sound

Twitter: https://twitter.com/StampedePressUK/status/801355698714066944

Rob Town - Stampede Press UK

ATTITUDE jobbar för svenska rockartister med visionen att de ska kunna leva på sin musik som yrke. Vi hjälper artisen med strategier och etablerar artisten på den svenska och den internationella marknaden.