Gro Play

Gro Play och TacTic ingår försäljningssamarbete

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 13:53 CEST

Gro Play är ett socialt företag som startade 2010 och gör leksaker och spel som lär barn om miljö och hållbarhet på ett enkelt och roligt sätt. Hittills har företaget släppt fem produkter. Produkterna berör ämnen som återvinning, nedskräpning och konsumtionsmönster samtidigt som det lockar till många skratt i en bred målgrupp. “Jag tror verkligen att det är möjligt att skapa ett mer hållbart samhälle genom att ha barns lek och vetgirighet som utgångspunkt”, säger Patricia Rawecka, grundare för Gro Play. ”Produkterna fungerar verkligen. Vi har fått väldigt bra respons från både barn och vuxna.” fortsätter hon.

Tactic-gruppen är ett av de starkaste, mest produktiva och den snabbast växande av spelföretagen i Europa. ”Med TacTic’s hjälp kommer vi kunna nå ut brett i handeln och på så sätt kunna bidra till att fler barn lär sig kring hållbarhetsfrågor”, fortsätter Patricia Rawecka.

För mer information kontakta gärna:

Patricia Rawecka, 0704 533 171, patricia@groplay.se

Mikael Sundqvist, 08 - 643 98 20, mikael.sundqvist@tactic.net

Gro Play är ett svenskt företag som gör både leksaker och spel som lär barn om miljö och hållbarhet. Genom att designa och utveckla leksaker som både är kommersiella, pedagogiska och ekologiska har Gro Play skapat en helt ny och unik nisch på leksaksmarknaden. Läs mer på www.groplay.se.