Grön Telekom

Grön Telekoms ambitiösa trädplantering fortsätter

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2017 15:27 CET

Grön Telekom har sedan start varit engagerade i miljöfrågor och genom våra kunders hjälp har vi planterat tiotusentals träd sedan starten. Precis som 2016 så har vi i år valt att fortsätta plantera dessa träd tillsammans med Trees For the Future, hittills har vi planterat över 20 000 träd med dem, det är vi väldigt stolta över!

Att var kund hos Grön Telekom innebär alltså inte bara prisvärda abonnemang och en tillmötesgående kundtjänst, det innebär också att ni är med och bidrar till vårt viktiga samarbete med Trees For the Future! Varje år planterar vi minst ett träd per kund, vi hoppas att Grön Telekom fortsätter växa och genom det kommer också vårt bidrag till Trees For the Future att öka.

Trees For the Future är världsledande inom trädplantering och vi har valt dem för deras integritet och engagemang för människor och planeten. Träden planteras alltid i områden där fattigdom och svält är delar av vardagen, med hjälp av utbildning och de planterade träden hjälper organisationen människor att bli självförsörjande. Träden ger skugga när det blir för varmt och ved när det blir kallt, skydd för kraftig nederbörd som annars hade förstört grödor och träden ger även näring till marken vilket ger goda förutsättningar för odlingarna. Allt detta samtidigt som träden binder koldioxid och ger oss syre som är ovärderligt för hela ekosystemet

Följ vår resa på sociala medier!

Grön Telekoms hemsida

Grön Telekom på Trees For the Future

Grön Telekom på Facebook

Grön Telekom på Instagram

Grön Telekom på Twitter

Grön Telekom är det miljövänliga telefonibolaget som planterar ett träd för varje kund och år. Grön Telekom är verksamt på den svenska marknaden inom fast hemtelefoni såväl som mobiltelefoni.