Grön Ungdom

Grön Ungdom har valt nya språkrör

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2011 17:21 CET

Miljöpartiet de grönas ungdomsförbund Grön Ungdom har under pågående Riksårsmötet i Norrköping valt nya språkrör. Rebecka Carlsson och Björn Lindgren tar över efter Maria Ferm och Jakop Dalunde. Rebecka Carlsson, studerande och grön företagare, är 23 år, kommer från Kungälv och bor i Stockholm. Björn Lindgren, studerande, är 21 år, kommer från Östersund och bor i Göteborg.

- Jag kommer att ta ett stort ansvar för att Miljöpartiet tar de sista viktiga stegen till att bli det statsbärande partiet med ny, grön och smart politik. Hållbar utveckling skall inte längre vara alternativt. Hållbar utveckling skall vara det självklara alternativet, säger Rebecka Carlsson, nyvalt språkrör för Grön Ungdom

-Grön Ungdom har det senaste året fördubblat sitt medlemsantal. Det är otroligt hedrande att få vara en del av denna gröna framgångsvåg och få chansen att övertyga fler om att vår gröna omställning kommer att skapa ett så mycket bättre samhälle, säger Björn Lindgren, nyvalt språkrör för Grön Ungdom

För kontakt:

Rebecka Carlsson, språkrör Grön Ungdom, 0707363962

Björn Lindgren, språkrör Grön Ungdom, 0703950237

Grön Ungdom är Miljöpartiet de Grönas ungdomsförbund. Vi är den politiska kraft som går i spetsen för den gröna omställningen av Sverige och som aldrig någonsin viker oss när det gäller allas lika rätt.