Bokbörsen AB

Gröna böcker - miljövänlig läsning

Pressmeddelande  •  2011-12-02 18:43 CET

Boken är den mest köpta julklappen på nätet (2010). Och ska man tro konsumenterna spelar även återvinning en viktig roll vid val av bok.

När Bokbörsen tillsammans med Svanens nätverk Köp miljömärkt gick ut och frågade sina respektive användare svarade 67% att det är viktigt att en bok är miljömärkt och hela 90% att de köper begagnade böcker på nätet.

Undersökningen är en del av Miljömärkning Sveriges “Bokuppropet”, en kampanj för en grönare bokbransch: www.svanen.se/bokuppropet

- Miljövänlig läsning är ju en av hörnstenarna i vår verksamhet. Vi tror på kulturåtervinning och gillar både lästa böcker, sedda filmer, lyssnade skivor och spelade spel. Dessutom erbjuder ju begagnat-marknaden ett mycket större utbud. En bok som var ny för ett par år sedan kan idag vara omöjlig att få tag på i nybokhandeln, säger Sven Bonde på Bokbörsen: www.bokborsen.se

Mer pressinfo finns här:

Bokbörsen är den svenska marknadsplatsen för begagnade böcker, serier, skivor, filmer och spel. Här finns det du inte hittar någon annanstans, det som är slut i bokhandeln och hos förlagen. 1,9 miljoner annonser.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom