Philipson Söderberg AB

Grönstedts XO Christmas Cognac 2010

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 15:11 CET

För femte året i rad sätter Grönstedts guldkant på julen med specialutgåvan – Grönstedts XO Christmas Cognac 2010.
En begränsad upplaga har tappats och lanseras den
1 december på SystembolagetGrönstedts specialutgåvor är av erfarenhet uppskattade och eftersökta, så det är med stolthet Folke Andersson fortsätter att föra traditionen vidare att blanda en cognac med inslag av julens härliga dofter och smaker.

Folke Andersson, Master blender på Grönstedts beskriver julcognacens doft som elegant och druvig med inslag av nötter,

torkad vinterfrukt, pomerans och kanel. Smaken är rund, druvig

och söt med en balanserad fatkaraktär samt med en nypa kakao, knäck och torkade aprikoser.

Med en snittålder på 30 år är årets julcognac lättillgänglig och

lämpar sig väl som avec, gärna i kombination med vintersäsongens konfekt så som knäck, kola och nötter eller mörk choklad.

- Att inte få sin julcognac serverad tillsammans med en läcker

sötsak är ungefär som att inte få sin skinka på julbordet, och det

är att missa hela poängen med julen, menar Folke Andersson.

I tillfälligt sortiment, exklusivt * den 1 december 2010.

Pris 399 kr. (500 ml). Varunummer 10530.

För bilder mm kontakta Caroline Låftman caroline.laftman@philipsonsoderberg.se

För mer information om Grönstedts XO Christmas Cognac 2010 kontakta;

produktchef Petter Berglund petter.berglund@philipsonsoderberg.se eller

Folke Andersson, Grönstedts Master blender Folke.Andersson@altiacorporation.se

* Det tillfälliga sortimentet erbjuder kunden nyhetsvärde och djup. Här ryms varor som är tillfälliga – antingen är tillgången begränsad i tid eller begränsad i volym. De tillfälliga lanseringarna sker fem gånger per år: vår (februari–april), påsk, sommar (maj–augusti), höst (september–november) samt jul och nyår. Artiklarna finns i sortimentet under en begränsad tid – det vill säga så länge säsongen varar.

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg är ett självständigt dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation. Med tradition och erfarenhet i branschen, både internationellt och på den svenska marknaden, fyller Philipson Söderberg en viktig roll i att nå visionen - att bli den ledande koncernen inom alkoholhaltiga drycker i Norden, Baltikum och norra Europa.