Grontmij

Grontmijs vd på Sen kväll med Armada

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 09:39 CET

Leif Bertilsson, vd för Grontmij, kommer att delta på Sen kväll med Armada, en talkshow arrangerad av Tekniska Högskolans Studentkår. Det hela leds i år av komikern Kristoffer Appelquist.

– Jag ser fram emot att få prata om Grontmijs värderingar i ett lite annorlunda sammanhang. Jag har varit med en gång tidigare, när Erik Haag ledde det. Jag står för mina karriärval och vet varför Grontmij är en attraktiv arbetsgivare och vad som utmärker oss, säger Leif Bertilsson.

Förutom att delta vid kvällens arrangemang, kommer han även att vara med i Grontmijs monter på arbetsmarknadsdagen 17 november. Han kommer också att få presentera företaget vid en lite mer traditionell föreläsning.

– Bland studenterna finns våra framtida medarbetare, beställare och samarbetspartners, det är en självklarhet för mig att ta tillfället i akt att prata med så många som möjligt. Det finns mycket att lära av dem som studerar idag. Jämfört med när jag själv pluggade är studenterna betydligt mer målinriktade, säger han.

Hans råd till den som ännu inte tagit första klivet på karriärstegen är enkelt:

– Välj rätt chef. Det är det absolut viktigaste för att få rätt start på karriären.

Leif Bertilsson deltar i kvällens första föreställning av Sen kväll med Armada som börjar klockan 17.15.

Grontmij är tekniska konsulter inom energi, samhällsbyggnad, husbyggnad, projektledning, arkitektur och miljö. Med omkring 11 000 medarbetare på närmare 300 kontor i Europa och ytterligare 50 kontor världen över, är Grontmij Europas fjärde största teknikkonsultbolag. Grontmij i Sverige är rikstäckande med ca 800 konsulter på ett 25-tal orter.