Groupon

Groupon kommer till Uppsala

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 13:39 CET

Groupon, pionjären och den globala marknadsledaren inom social e-handel lanserar måndagen den 26e mars sin första deal i Uppsala. Från och med nu kan medlemmar upptäcka Uppsala från en helt ny sida och ta del av det bästa att se, göra, äta och köpa för minst halva priset.

Groupon som bland annat ägs av svenska Kinnevik öppnar i och med Uppsala sin fjärde stad i ordningen. I Sverige har man sedan tidigare verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö och planerar att expandera till fler nya städer framöver.

- Vi är glada över att kunna öppna upp vår verksamhet i Uppsala och erbjuda uppsalaborna nya dagliga erbjudanden på en mängd saker de kanske inte visste fanns eller annars hade möjlighet att köpa, säger Rickard Strömgren, VD Groupon Sverige. Med speciellt utvalda företag, skapar vi exklusiva kampanjer och ger dem full access till vår medlemsbas samtidigt som de får en unik marknadsexponering för att driva affärer.

Groupons affärsidé bygger på konsumentens kollektiva köpkraft och ska skapa en win-win för både företaget och kunden. ”Om vi kan leverera 200 nya kunder till en restaurang som annars skulle stå tom och samtidigt erbjuda kunden en fantastisk upplevelse till ett attraktivt pris så har vi lyckats”, menar Elie Komo, Marknadsansvarig för Groupon i Uppsala.

________________

Groupon har funnits i Sverige sedan april 2010 och presenterar dagliga erbjudanden till minst halva priset på saker att göra, uppleva, äta och köpa i städer som bland annat Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Erbjudanden sträcker sig från restauranger, hotell, teaterbesök och skönhetsbehandlingar till shopping och resor. Sedan starten i Chicago 2008 har Groupon expanderat till knappt 50 länder.