Groupon

Groupon öppnar upp för dealverksamhet i Örebro

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 07:30 CEST

Som femte stad i ordningen öppnar Groupon upp för handel i Örebro. Från och med nu kan örebroarna upptäcka staden från en helt ny sida, för upp till 70 %, och testa på några av de restauranger, skönhetssalonger, butiker och evenemang från de lokala företag som kommer att samarbeta med dealföretaget.

- Vi är glada över att kunna öppna upp vår verksamhet i Örebro och erbjuda nya dagliga erbjudanden på en mängd saker örebroarna kanske inte visste fanns eller annars inte hade möjlighet att köpa”, säger Rickard Strömgren, vd Groupon Sverige. Med speciellt utvalda företag utvecklar vi kampanjer och ger dem full access till vår medlemsbas samtidigt som de får en bred marknadsexponering för att driva affärer.

Groupon som finns i 48 länder presenterar över 1 000 delas om dagen världen över, har fler än 37 miljoner kunder internationellt och över en miljon svenskar prenumerera på nyhetsbrev som skickas ut varje dag. Affärsidén bygger på konsumentens kollektiva köpkraft på Groupon.se och i Groupon-appen och ska skapa en win-win för både företaget och kunden.

- Vi vill vara en naturlig del i ett företags marknadsföringsstrategi. Om vi kan leverera 200 nya kunder till en lokal restaurang och samtidigt erbjuda kunden en fantastisk upplevelse till ett attraktivt pris så har vi lyckats, menar Elie Komo, marknadsansvarig för Groupon i Örebro.

Groupon publicerade den första dealen i måndags med träningscentret nJoy. Fler erbjudanden hittar du på http://www.groupon.se/deals/orebro.

________________

Groupon har funnits i Sverige sedan april 2010 och presenterar dagliga erbjudanden till minst halva priset på saker att göra, uppleva, äta och köpa i städer som bland annat Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Erbjudanden sträcker sig från restauranger, hotell, teaterbesök och skönhetsbehandlingar till shopping och resor. Sedan starten i Chicago 2008 har Groupon expanderat till knappt 50 länder.