Thermoprodukter AB

Grova slangar inget måste vid 4kW - Airtronic D4Plus

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 16:25 CET

Eberspächer´s senaste tillskott Airtronic D4Plus levererar 4kW på full fart, men behöver ändå inte grövre slangar än ø75mm. En av grundreglerna för värmare är att ju större effekt, desto grövre slangar krävs för att transportera luften. Detta för att värmaren inte ska få för stort motstånd och överhetta. Det lär tilltala många att man nu kan byta till en värmare på 4kW och behålla sina gamla slangar och att man vid nymontering kan komma upp i denna kapacitet även om det är ont om utrymme för slangdragning. Airtronic D4Plus jobbar i fyra steg 4000/3000/2000/900W. Du ställer in hur varmt du vill ha på termostaten och värmaren reglerar automatiskt mellan dessa fyra effektlägen. Samt slår vid behov ifrån och återstartar igen när termostaten kallar på mer värme. På lägsta hastighet går Airtronic D4Plus väldigt tyst och förbrukar endast 7W (ca 0,55Ah) och 0,11 liter diesel per timme. För ytterligare information, besök oss gärna i våra montrar under båtmässorna i Göteborg (monter F03:11) och Stockholm (monter C16:12). Eller kontakta: Thermoprodukter AB Telefon: 0480-425885 Mail: info@isotherm.se Hemsida: www.isotherm.se

Thermoprodukter AB är baserat i Kalmar och har mer än 25 år i marinbranschen.
Från start var inriktningen enbart tillverkning och försäljning av kylskåp och kylaggregat till
fritidsbåtar. Denna inriktning finns kvar, men har breddats med distribution och service av ett flertal verumärken med inriktning mot komfort ombord. Idag representerar Thermoprodukter idel starka varumärken, alla marknadsledande inom sin gren och med gott renomme bland dess användare; Isotherm kyla, Isotemp varmvatten, Eberspächer värme, Eno/Force 10 spisar, Naps solcellspaneler, Oceanair gardiner/myggnät och Cookmate spritkök.
Fyra stora bitar i företagets grund är engagemang, servicenivå, kunskap och snabba leveranser