Astarcan AB

GROW Tillväxtarena- En levande mötesplats för framgång och tillväxt invigs

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 17:57 CET

Många företagare söker en inspirerande mötesplats där man tillåts växa och utvecklas, som individ och företagare, omgiven av likasinnade. Efterfrågan ökar på kontor där man kan få kvalificerad hjälp att nå sina tillväxtmål och öka försäljningen.

GROW har hittills varit ett affärsutvecklingsprogram för företagare. Nu tar vi nästa kliv genom att erbjuda själva tillväxtkonceptet på en fysisk plats mitt i Stockholm. GROW Tillväxtplats är ett koncept för tillväxt med fokus på lönsamhet och expansion. Initiativtagare är entreprenören Karin Klerfelt, som driver företaget Astarcan och dessutom har hjälpt hundratals kvinnliga entreprenörer att utveckla sina företag genom affärsutvecklingsprogrammet GROW.

KVALIFICERAD SÄLJTRÄNING OCH AFFÄRSFRÄMJANDE AKTIVITETER INGÅR I HYRAN

- Alla företag som nyttjar våra lokaler ska få professionell hjälp att få fart på försäljningen och öka tillväxten i sitt företag. Många företagare som genomgått ett GROW-program går därifrån med storslagna planer, målsättningar och visioner. Men för att verkligen få fart på utvecklingen och känna sig motiverad att ta nästa steg behöver många en fysisk plattform, en mötesplats där man kan få utbyte av andra företagare i samma situation. Försäljning är det område som flest företagare behöver hjälp med. Därför startade jag GROW Tillväxtarena, säger Karin Klerfelt.

Grundfilosofin i GROW Tillväxtarena består av tre centrala värderingar; lust, nytta och tillväxt. Fokus ligger på att skapa en kreativ kontorsmiljö med mycket glädje och värme. Huvudsyftet med GROW är expansion och ökad lönsamhet för alla företag som deltar. Företagare som ansluter sig till GROW Tillväxtarena får tillgång till ett brett utbud av affärsfrämjande aktiviteter. Varannan måndag har vi gemensam frukost och uppstartsmöte, varannan fredag planeras after work där vi firar veckans segrar och en gång i månaden arrangeras en utbildningskväll av något slag. Alla medlemmar upprättar dessutom ett säljstrategidokument med konkreta mål som de får hjälp att nå.

DRIVS AV LUST, NYTTA OCH RESULTAT

GROW Tillväxtarena erbjuder, utöver ett ”heltidsabonnemang”, även möjligheten att hyra in sig i tillväxtmiljön på deltid samt att köpa ett ”Klippkort” som ger tillgång till ytorna på en friare basis. Självklart har även klippkortsmedlemmarna tillgång till alla de aktiviteter som kommer att äga rum på GROW Tillväxtplats.

GROW Tillväxtarena är beläget i en modern och fräsch vindsvåning med utsikt över  Stockholms takåsar. Här finns såväl mötesrum, utbildningsrum och en liten lounge att tillgå, en levande arena för nätverksmöten, enskilda affärsmöten, kurser, föreläsningar, event och mycket annat.

LUST – DEFINITION

- Livet är för kort för att ha tråkigt och vi lever ett liv, 24 timmar om dygnet med

intentionen harmoni, kärlek och glädje! Det ska alltid kännas roligt och lustfyllt att komma till GROW.

- Alla bidrar till detta och en av grundteserna är att alla ska ge energi, kunskap och

vara generösa gentemot varandra.

- Om något inte känns helt ok, så säger vi till och ser hur vi gemensamt kan lösa detta. Vi strävar inte efter millimeterrättvisa, i långa loppet så jämnar saker och ting ut sig

- Ju mer du ger, desto mer får du!

NYTTA – DEFINITION

- Syftet med GROW är att växa utifrån olika perspektiv. För att detta ska ske bidrar vi alla med vår kunskap och generositet.

- Vi verkar utifrån en modell och ett koncept för hur företag blir lönsamt och växer.

Genom att medverka i GROW är man en del av det, påverkar och deltar i det.

RESULTAT – DEFINITION

Affärsmässigheten är ett självklart anslag och hög lönsamhet är något vi alla strävar

efter.

INTRODUKTIONSERBJUDANDEN – PASSA PÅ ATT VARA FÖRST!!

Teckna hel tid eller deltids abonnemang under våren, så ingår tillgång till samtals alt

utbildningsrum 4 resp 2 tillfällen per månad under 2011. Du får dessutom ingå i

pionjärsgruppen och påverka/ bidra till konceptet.

Prislista

Hyra heltid 6 695 kr per månad

Hyra deltid 4 495 kr per månad

GROW tillväxtkort 1 995 kr för 10 aktiviteter (klippkort)

Hyra konferensrum   1 195 kr/halvdag, 1 995 kr/heldag

Hyra lounge 495 kr per timme

Hyra samtalsrum 195 kr per timme

GROW tillväxtaktiviteter

I samband med inflyttning: Säljstrategidokument

Varannan måndag gemensam frukost och uppstartsmöte av veckan.

Varannan fredag afterwork med firande av veckans segrar.

1 ggr/ månad utbildningskväll av något slag alt Säljstrategi genomgång/uppföljning

GROW tillväxtkort

Du får rätt att delta på 10 stycken GROW tillväxtaktiviteter alt hyra ett coachrum i 10 timmar. Timmar och aktiviteter kan blandas.

Du har rätt att boka konferensrum, lounge och samtalsrum en månad i förväg.

Kortet gäller i 12 månader.

För mer information om GROW Tillväxtarena, kontakta Karin Klerfelt på 0707- 41 41 03, karin.klerfelt@astarcan.se

Astarcan - utvecklar stjärnor. Stjärnor på att göra affärer, ta betalt och leva livet!!

Astarcan är ett utbildningsföretag som hjälper andra företag att öka sina intäkter, genom att paketera, nå ut med och ta betalt för sina produkter och tjänster på ett optimalt sätt.Vi erbjuder olika konsulttjänster i hela eller delar av affärsprocessen samt håller kurser och föreläsningar.

Vår vision är att hjälpa andra människor att överträffa sig själva och bli stjärnor inom sina kompetensområden!

Vår kompetens är kommunikation i skarpa lägen, tex under kundmöten, vid presentationer, i förhandlingar - Alltså i livet!!

Vi utgår ifrån tre viktiga ord, våra ledstjärnor - LUST - NYTTA - RESULTAT