Rebuz Kidz

GRUNT - danskt tonårsmode hos Rebuz Kidz

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 08:00 CET

Rebuz Kidz har varit verksamma sedan 2008 och har som målsättning att erbjuda bra och funktionella barnkläder till killar i åldrarna 0-16 år. Vi riktar oss till föräldrar och barn som vill ha ett brett utbud av killkläder i mellanprisklassen.

Juniorsortimentet på Rebuz Kidz består i dagsläget av Timberland, Levis, Catimini, Ugly Duck och Quiksilver. Under våren utökas utbudet med GRUNT samt Next Level. Först ut är GRUNT, ett danskt tonårsmärke som riktar sig till killar med lite attityd som inte är rädda för att synas.

GRUNT produceras av Kabooki, som även har licenstillverkningen av LEGOWear, och kommer med 6 kollektioner per år. Just nu finner ni Pre-Spring kollektionen hos Rebuz Kidz. Kläderna kännetecknas av lekfullhet och humor samt av attityd och produceras i storlekarna 128-170 ctl.

"- Jag tycker verkligen om GRUNTs kläder. Kvaliteten är helt underbar och de har en egen stil som både är tuff och mjuk." säger Camilla Renz, grundare av Rebuz Kidz. "Det är därför extra kul att kunna erbjuda detta fantastiska klädmärke till våra kunder."

GRUNT kombinerar färg med stil och därför finner man ofta starka kontraster och återkommande detaljer i deras kollektioner. Kläderna kan även med fördel kombineras från kollektion till kollektion då färgerna kommer igen med jämna intervall.

Om Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barnkläder, leksaker och inredningar till barnrum på nätet. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella produkter med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.