Smarteq AB

GSM ANTENNER TILL SECURITAS DIRECT

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2005 14:24 CEST

Smarteq har utvecklat ett komplett GSM antennkoncept till Securitas Directs larm SD416 och SD896. Det nya avtalet träder i kraft fom januari nästa år.

Konceptet är utvecklat till Securitas Directs larmsystem. Det omfattar 3 olika antenner - alla med anpassad infästning, robust mekanik och hög sänd/mottagningsförmåga. Varje antenn är utvecklad för att möta specifika miljökrav i den omgivning de ska verka. Konceptet inkluderar även detaljerade installationsmanualer och ett genomarbetat utbildningsprogram för larminstallatörer.

"Vi är naturligtvis glada för att Securitas Direct har valt Smarteq som sin leverantör av GSM antenner och vi är övertygade om att detta är början på ett långsiktigt och produktivt samarbete", säger Sven-Erik Nilsson, VD Smarteq Wireless AB.

Mer information finns på:
www.smarteq.com

Sven-Erik Nilsson
Tel: +46 8 792 92 00, mob: +46 733 85 92 50
Sven-erik.nilsson@smarteq.se

Smarteq är ett svenskt företag som har valt att fokusera sin verksamhet på att utveckla och sälja accessprodukter och system för trådlös kommunikation. Smarteq riktar sig främst till OEM-marknaden och utvecklar produkter inom de tre områdena Antennsystem, Handsfreeprodukter och Telematik.

Securitas Direct är den ledande leverantören av larm till små och medelstora företag i Sverige.
Vi är en del av Securitasgruppen och har dotterbolag i mer än 9 länder i Europa. Enbart i Sverige har vi ca 7000 väktare och 900 bilar. Securitas Direct har rätt resurser att agera på rätt sätt vid alla tillfällen.

Smarteqs affärsidé är att med hjälp av den senaste tekniken utveckla produkter inom wireless telecom. Verksamheten är fokuserad på utveckling och försäljning av produkter för eftermarknaden och OEM-marknaden.