Blue Mobile Systems AB

GuardTools® nominerad till Security Awards: “Årets Säkerhetsföretag”

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 12:06 CEST

Göteborg, augusti 2013. Tillsammans med Copiax och Dorma, har Blue Mobile Systems blivit nominerad till “Security Awards 2013” i kategorin “Årets Säkerhetsföretag”. Som pionjär har företaget ägnad sig åt utvecklande av GuardTools®, ett operationellt stödsystem för bevakningsbolag, som har lett fram till denna nominering. Visionen bakom GuardTools® har gjort ett bestående intryck och förändrat den Svenska säkerhetsmarknaden. Nu när bolaget utökar försäljningen internationellt, kommer samma påverkning ske till många säkerhetsbolag ute i världen.

“Jag är mycket tacksam för att kommittén har nominerad oss. Detta känns givetvis som kronan på verket med tanke på allt jobb vi har gjort och som en bekräftelse på att mina idéer var rätt från början”, säger Peter Andreasson, grundare till Blue Mobile Systems. ”Denna utmärkelse har också ett stort värde gentemot alla personer som på olika sätt har stöttat mig och företaget över alla år som det har tagit att bygga våra affärer. Och sist men inte minst, eftersom den Svenska marknaden är så ledande i ett internationellt perspektiv, så kommer denna prestigefyllda nominering gynna oss mycket i alla våra utländska affärer!”

Den 19 september delas Security Awards 2013 ut på Café Opera i Stockholm. De nominerade har nu utsetts i hård konkurrens, av 14 engagerade jurygrupper med mellan sex och sju representanter i varje. Mera information finns på www.skyddosakerhet.se.

Bakgrund: Blue Mobile Systems har utvecklat GuardTools® i 9 år och GuardTools® är ett unikt framtaget och anpassat IT-baserat verksamhetsstöd för bevakningsbolag som vill effektivisera och kvalitetssäkra sin operativa kärnverksamhet. GuardTools® knyter samman ett affärsflöde mellan operativ personal på kontoret, väktare i fält och bevakningsbolagets slutkunder. GuardTools® består av 3 applikationer: GuardTools® Mobile för väktaren i fältet, GuardTools® Web som erbjuder slutkunder ett kraftfullt Risk Management System genom att tillhandahålla full access till all historisk data, samt GuardTools® Office som effektiviserar och kvalitetssäkrar all hantering av kundinformation och planering av verksamheten.

För mera information:

Peter Andreasson, Grundare/BD Nordics & Europa