Guava Sverige

Guava och SiteDirect presenterar kundcase om årets e-handlare

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 13:22 CET

Outnet utsågs 2009 till Årets e-handel inom klassen sport och fritid. Under flera år har nätbutiken arbetat sig upp till en av de främsta i Sverige genom att kontinuerligt arbeta med sin webbplats uppbyggnad och internetmarknadsföring tillsammans med SiteDirect och Guava

Den 25 februari håller SiteDirect och Guava ett kostnadsfritt seminarium där man ges möjlighet att lyssna på detta kundcase om Outnet och se hur man har arbetat med webbplatsen för att nå dagens toppresultat.

På seminariet visas vikten att arbeta med rätt system och rätt digitala mediestrategier för att få en bättre synlighet på internet. Detta skapar i sin tur fler besökare och fler kunder på webbplatsen. Talare på eventet är Lisette Lillo Fagerstedt från SiteDirect och Henrik Wilnersson från Guava.

”Problemet som ofta uppstår är att kunder har svårt att se nyttan och effekten av marknadsföring på internet. Tack vare detta seminarium och Outnet, som jag har haft nöjet att få jobba med många år nu, kan vi visa något konkret, hur bra det kan bli när man satsar på sökmotorerna tillsammans med en bra plattform.” , Henrik Wilnersson, Business Development Manager & PPC Expert.

Eventet äger rum på Rica Hotell Stockholm den 25 februari. Eventet startar klockan 15.30 med trevligt mingel och fika och mellan kl 16.00- 17.00 kommer framgångssagan att presenteras. Det hela avslutas med en frågestund. Guava och SiteDirect hälsar er varmt välkomna.

Mer information och anmälan till eventet finner du på www.guava.se/event/anmalan .

Om Guava
Guava Sweden AB är en nytänkande digital marknadsföringsbyrå. Guava erbjuder en hög expertis över hela spektrumet utav digital kommunikation. Företaget levererar helhetslösningar inom sökmotormarknadsföring i form av både sökmotoroptimering för den organiska sökträfflistan, sponsrade länkar (PPC) på sökmotorerna samt effektmätning och uppföljning på era investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics. Guava är ett av tre företag i Sverige som är certifierade inom Google Analytics.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 0480-78 01 00 eller kontakt@guava.se.