Guava Sverige

Guava visar möjligheterna med Analytics på easyFairs Internet Expo

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 09:50 CET

Den 16-17 februari kommer Guava att närvara på easyFairs Internet Expo i Stockholm. Internet Expo är en mässa med fokus på digital kommunikation och under två dagar erbjuds besökarna att ta del av det senaste inom IT-branschen, lyssna på seminarier samt knyta kontakter. Guava kommer att ställa ut på mässan samt föreläsa på Internet Expo scenen om effekten av internetmarknadsföring. Talare är Jacob Rastad, Business Development Manager & Google Analytics Expert från Guava, och under föreläsningen kommer han berätta om vilka möjligheter Analytics ger er samt berätta om nyheterna inom verktyget.

- Förutom de otroligt användbara funktioner som funnits sedan start i Google Analytics så finns det även nya möjligheter i verktyget med bland annat Analytics Intelligence som få utnyttjar idag. De flesta skulle uppskatta att få automatiska notifikationer när något intressant inträffar på webbplatsen istället för att behöva kolla detta manuellt varje dag. Detta är bara en utav flera spännande nyheter i Google Analytics som kommit den senaste tiden, säger Jacob Rastad.

Guavas föreläsning ”Effekten av Internetmarknadsföring” genomförs kl 11.00 på mässans första dag den 16 februari. Guava hälsar alla besökare varmt välkomna att lyssna till föreläsningen samt besöka monter H:19. I montern kommer det anordnas tävlingar och man ges möjlighet att tala med några av Guavas experter inom internetmarknadsföring och få svar på frågor inom bland annat Google Analytics, sökmotoroptimering, webbanalys och sponsrade länkar.

Mer information om mässan samt möjlighet till fribiljett fås på http://www.guava.se/eventkalender/

Om Guava
Guava Sweden AB är en nytänkande digital marknadsföringsbyrå. Guava erbjuder en hög expertis över hela spektrumet utav digital kommunikation. Företaget levererar helhetslösningar inom sökmotormarknadsföring i form av både sökmotoroptimering för den organiska sökträfflistan, sponsrade länkar (PPC) på sökmotorerna samt effektmätning och uppföljning på era investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics. Guava är ett av tre företag i Sverige som är certifierade inom Google Analytics.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 0480-78 01 00 eller kontakt@guava.se.