TU, Tidningsutgivarna

Gudrun Schyman utsedd till Veckans Mediemakthavare i Almedalen 2009

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 18:53 CEST

Publiken röstade idag fram Gudrun Schyman till Veckans Mediemakthavare i Almedalen 2009 vid en debatt som arrangerades av TU (Tidningsutgivarna). Gudrun Schyman får utmärkelsen Veckans Mediemakthavare för sin storstilade comeback i Almedalen.

För andra året i rad arrangerade TU (Tidningsutgivarna) en debatt på temat Veckans Mediemakthavare i Almedalen 2009. En panel nominerade de kandidater som publiken kunde rösta på. De nominerade kandidaterna var: Göran Gabrielsson, imitatör, Fredrik Reinfeldt, statsminister, Gudrun Schyman, Feministiskt initiativ, Brit Stakston, PR-konsult JMW, Martin Ådahl, Fores och Piratpartiet.

Gudrun Schyman får utmärkelsen Veckans Mediemakthavare med följande motivering:

"Schyman har gjort storstilad comeback i Almedalen - hon kom, sågs och segrade. Med lika delar hjärta och hjärna har hon nått ut genom bruset och vunnit Almedalens kärlek."

Panelen som nominerade kandidaterna till utmärkelsen Veckans Mediamakhavare i Almedalen 2009 bestod av: Anna Serner, vd Tidningsutgivarna, Lars Adaktusson, programledare TV8, Kerstin Brunnberg, ordförande Statens Kulturråd, Arne Modig, Novus Opinion samt Cecilia Wassaether, Greatness.

I fjol gick utmärkelsen Veckans Mediemakthavare i Almedalen 2008 till Stefan Stern, biträdande partisekreterare, Socialdemokraterna.

För mer information, kontakta: Anna Serner, mobil 070-674 01 35

TU (Tidningsutgivarna)

TU (Tidningsutgivarna) är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för ett öppet och demokratiskt samhälle.